שש דרכים להקלה על כאבי ברכיים

שש דרכים להקלה על כאבי ברכיים

ברכיים כואבות ונוקשות, נראה שכל אחד חווה זאת בשלב זה או אחר בחייו. כדי להבטיח שתדע מה לעשות אם ברכיך תשובנה להציק לך, להלן שש עצות איך להימנע מבעיות בברכיים או לטפל בהן כשהבעיה עדיין קלה.

הישאר פעיל. הברכיים נועדו לשאת משקל, אך לא עוצבו לעשות זאת לבדן. שרירים חזקים וגמישים ברגליים ייטלו עומס רב ממפרק זה. פירושו של דבר הוא שאימון גופני הוא המפתח לברכיים בריאות. ויש לאימון אף ערך מוסף – אימון של הברכיים גורם לרקמה הסינובלית שבמפרק ליצר נוזל סינובלי אשר משמן את המפרק ומזין את הסחוס.

פעל במתינות. התחל את תוכנית האימון בהדרגה. אנשים רבים מדי מנסים להשתקם בין לילה, ובכך רק פוצעים את עצמם או שהופכים את האימון לקשה מדי או משעמם. אנשים כאלה חדלים להתאמן ושבים לנקודת ההתחלה – ישיבה בטלה שמנוונת את השרירים והמפרקים.

הפתרון הוא בפשטות. אין צורך ברכישת אביזרי אימון יקרים או להירשם לחוגים יוקרתיים. כדי להתחיל, רוב האנשים זקוקים לזוג נעלי הליכה טוב, למשטח אופקי (קניון, מסלול בבית ספר, מדרכה מטופחת), והקשה מכל – קצת כוח רצון.

ללכת במים. הליכה במים, במיוחד אם אתה סובל מאוסטיאו-ארטריטיס (שחיקת סחוסים), היא דרך מעולה לאמן את הברכיים מבלי להעמיס עליהן משקל רב מדי. הליכה בבריכה בה המים הם בגובה החזה מפחיתה את המשקל על הברכיים ב- 75% לערך. רכיבה על אופניים או על אופני כושר אף הן אימון לברכיים שאינו מעמיס עליהן משקל.

טיפולי מגע. המתכון המסורתי לטיפול בברכיים שהתנפחו והחלו לכאוב כולל: מנוחה, קרח, תחבושת אלסטית והרמת הרגל (כדי לנקז את הנוזלים והדם מהרגל). טיפולי פיסיותרפיה וטיפולי מגע בשיטת פלדנקרייז מסייעים בזיהוי פעילויות שתורמות להעצמת הבעיה בברכיים ומצביעים על דרכים להימנע מפגיעות בעתיד.

הכן שיעורי בית. אם בחרת בטיפול בשיטת פלדנקרייז, קרוב לודאי שתקבל סדרת תרגילים והדרכה איך לדבוק בהם ולבצעם כשורה. השיטה פועלת במיטבה אם המטופל אכן לומד את התרגילים ומתרגל אותם בביתו.

הוסף תגובה