גורמי הסיכון למחלות לב

תזונה: בנושא זה צריך לזכור את הכלל "הכל במידה". זו למעשה התורה על רגל אחת. כדאי להימנע ממשקל יתר. צריך לבדוק את רמת הכולסטרול בדם ולבקש מהרופא המטפל שיגיד לכם מה הרמה של השומן המזיק(LDL) ומה הרמה של השומן המועיל(HDL) . אכן כך! השומן המועיל שומר על כלי הדם להיות נקיים וחלקים. האנשים עם הרמה הנמוכה של השומן הטוב והרמה הגבוהה של השומן הרע נמצאים בסיכון גבוה.

כולסטרול גבוה לא מצוי רק באנשים שמנים. יש אנשים רזים שיש להם כולסטרול גבוה. בהרבה מקרים זו בעיה תורשתית. עם פענוח הגנום האנושי, הרפואה המודרנית תוכל לטפל גם בבעיות מסוג כזה בעתיד. בשלב זה, קיימות הרבה תרופות בשוק אשר בשילוב עם דיאטה, מורידות את הכולסטרול.


עישון: העישון גורם לנזקים לאיברים שונים בגוף. העישון גורם לכך שהדם נעשה צמיג יותר וזה מאיץ את ההתפתחות של הטרשת בעורקים. הדרך הטובה ביותר היא להימנע מעישון. למי שכבר מכור לסיגריות, יש תרופות העוזרות בגמילה. יתר לחץ דם: 25% מהאוכלוסיה המבוגרת סובלים מיתר לחץ דם. יתר לחץ דם לא גורם לסימפטומים ולכן הרבה אנשים לא יודעים שיש להם בעיה. לכן יתר לחץ דם מכונה "הרוצח השקט". חשוב לבדוק את לחץ הדם במסגרת הבדיקות התקופתיות. ברגע שמגלים לחץ דם גבוה, כדאי להתחיל מיד בטיפול שכולל דיאטה ותרופות. גם כאשר לחץ הדם מתאזן עם תרופות, חייבים להמשיך את הטיפול. חולים שמפסיקים את הטיפול עלולים ללקות בשטף דם במוח בגלל עליה פתאומית בלחץ הדם.


סכרת: הסכרת מעלה את הסיכון ללקות במחלות לב באופן מאוד משמעותי. חשוב לטפל בדיאטה וכן בתרופות.


קרישות יתר בדם: יש מצבים תורשתיים שבהם יש לאנשים נטיה להיווצרות של קרישי דם. חולים אלו הם בדרך כלל אנשים צעירים המגיעים לבית החולים עם אוטם בשריר הלב או עם שטף דם במוח. כאשר מאבחנים את הבעיה, הטיפול כולל תרופות שמדללות את הדם.


באדיבות פרופ' תירצה פוקס, אתר מידע לחולים על מחלות לב

הוסף תגובה