דלקת בדרכי השתן

דלקת בדרכי השתן הינה אחת מן התלונות השכיחות ביותר במרפאה הסינית.

הסימפטומים הם: כאב או צריבה בהטלת שתן. תכיפות בהטלת שתן. זרם דק או טפטוף שתן, תחושת חוסר התרוקנות מלאה. התכווצויות בבטן /ואו בגב תחתון, חום ולעיתים גם בחילות והקאות.
במצב תקין בשתן אין חיידקים, נגיפים, טפילים או פטריות. מרבית הזיהומים בדרכי השתן מקורם בחיידקי E-COLI , אלו חיידקי מעיים השוכנים דרך קבע במעי הגס. החיידקים מתיישבים בפתח השופכה וגורמים להתפתחותה של דלקת. אם החיידקים נכנסים אל תוך שלפוחית השתן הם גורמים לדלקת בשלפוחית ואם הדלקת ממשיכה להתקדם היא יכולה אף לגרום לדלקת באגן הכליה.
זיהומים בדרכי השתן יכולים גם לנבוע ממעבר של חיידקים בזמן קיום יחסי מין. במקרים אלו החיידקים הם בד"כ חיידקי קלמידיה או מיקופלסמה.
אצל נשים שכיחות הדלקות בשלפוחית השתן גבוהה פי חמש מאשר אצל גברים מכיוון שאצלן השופכה קצרה יותר מזו של הגברים וכן שרירי הסוגר מעטים יותר , כך שהדבר מאפשר חדירה מהירה יותר של מזהמים אל מערכת השתן.
גורמים נוספים לדלקות הם: שימוש באנטיביוטיקה לעיתים קרובות, מתח, תזונה לקויה ועתירת סוכרים, הריון, ליקויים במבנה האנטומי, חוסר איזון הורמונאלי.
מבחינת הרפואה הסינית אחד הגורמים למחלה הינו לחות חמה . לחות נובעת מן הטחול. בנוסף כליות חלשות תורמות להחלשות השלפוחית ולפלישת פתוגנים לתוכה, לחות חמה יכולה גם לעלות אל הכליות ולגרום לסימני כאב, דחיפות ותכיפות במתן שתן. כאשר הלחות חוסמת את המחמם האמצעי יהיו גם סימני תיאבון ירוד , הקאות ושלשולים. סינדרום שכיח נוסף הינו סטגנציה של צ"י הכבד וסטגנציית דם. תסכול, כעס, טינה, מתח מיני , רגשות מודחקים ומלח פוגעים בתנועה החלקה של צ"י הכבד. מכיוון שהמסלול האנרגטי של הכבד עובר גם באיזור האגן. הזרימה באיזור הזה נפגעת ואז מופיע כאב ותנועת הנוזלים נתקעת ומתבטאת כפגיעה במערכת השתן. סטגנציה של צ"י הכבד עשויה להסתבך עם פתולוגיות אחרות. הרגשות שתוארו יוצרים בגוף חום סטגנטיבי, חום זה הוא שגורם ללחות שנובעת מן הטחול להפוך לחמה. הלחות החמה והסטגנציה גורמות לבעיית זרימה תקינה באגן והחמרה של הסינדרום תהיה סטגנצית דם באיזור. איברים אחרים שמבחינת הרפואה הסינית נפגעים אנרגטית בפתולוגיה של דלקות בדרכי השתן הם המעי הדק והלב.
אם קיימת נטיה לדלקות חוזרות כדאי לטפל ברפואה סינית באופן מניעתי.
כאשר פונים למטפל ברפואה סינית המטפל יבחן את המטופל/ת שלפניו בכלים של הרפואה הסינית: דופק, לשון, אבחנת גוף ותשאול מלא. זאת כדי לפתור את שורש הפתולוגיה. לאחר איסוף הנתונים המטפל יתאים למטופל/ת תכנית דיקור וצמחים סיניים ויתן הנחיות לתזונה ואורח חיים.
באדיבות מיכל שלזינגר, מטפלת מוסמכת ברפואה סינית והומוטוקסיקולוגיה
052-8728526

הוסף תגובה