טיפים לכתיבת קורות חיים לבדיקה גרפולוגית

1. עליכם להיות בדיוק מי שאתם. אל תנסו ליפות את כתב היד שלם. כל גרפולוג מתחיל יודע שכל מי ששולח את כתב היד שלו לבדיקה גרפולוגית נתון במתח נפשי בזמן הכתיבה. כל נסיון "לשפר" את כתב היד לצורך הבדיקה יגרום יותר נזק מתועלת, שכן כתב יד מצועצע בשילוב עם סימני כתב נוספים, יכול להעיד על העמדת פנים ונסיון להראות מי שאתם לא. כתבו בצורה שהכי טבעית לכם, בצורה ספונטנית ובלי "פוזה".


2. חשוב לציין את הגיל, ההשכלה והיד הכותבת. הגרפולוג זקוק לנתונים אלה על מנת להגיע לממצאים מדויקים.


3. ציינו אם יש לכם הפרעות מוטוריות, ליקויי למידה, בעיה בראיה או ביד הכותבת.


4. אם עברית איננה שפת האם, כתבו את קורות החיים שלכם או כל טקסט נלווה אחר גם בשפת האם. במידה ואתם בארץ מגיל 6 וכותבים כבר 30 שנה עברית, כמובן שאין צורך לכתוב בשפת האם.


5. כתבו בצורה ברורה, בלי להכנס לפרטים מיותרים. היו עניניים והמנעו מחזרות.


6. במקרה של מחיקות. מצד אחד גם אופן המחיקה מלמד את הגרפולוג משהו על אישיותכם ומצד שני לא תרצו להגיש דף שאינו נראה אסטתי לצורך הבדיקה הגרפולוגית, בדיוק כמו שלא תכלו לראיון עם בגדים מוכתמים ולא מגוהצים.


7. רצוי לכתוב בעט כדורי תקין, על גבי מצע של כמה דפים. לגרפולוג הבודק את קורות החיים שלך או את הדף המלווה חשוב לראות את לחץ הכתיבה ומבנה הקו.


8. אין להעתיק ולא רצוי שיקריאו לכם. כתב מועתק איננו ספונטני וההפסקות אינן טבעיות. הפסקות אלה עלולות להתפרש כהפסקות בפעילות.


9. מעטפה – אין חשיבות למעטפה בה תשמשו. רק אל תשמשו במעטפה מקום העבודה הנוכחי או הקודם ולא במעטפה של נערה בגיל ההתבגרות עם ציורים, לבבות וחיצים…


10. אין צורך לכתוב ספרות בקורות החיים וגם לא בדף המלווה. בהצלחה.


באדיבות חנה קורן, מכון לגרפולוגיה 03-6490191, 04-8551180


 

הוסף תגובה