איך מתמודדים עם ערימות הכלים בחג וחוסכים באנרגיה ובמים ?

1. מדיח כלים כבר אינו נחשב מותרות – בשטיפת כלים ממוצעת בברז שאורכה כ-10 דקות ואף יותר, מתבזבזים מדי דקה בממוצע כ- 10 ליטר מים. הדחה של 12 מערכות כלים במדיח חדש, צורכת 12 ליטרים של מים בלבד. מתברר, אם כך, שבניגוד למיתוס – מדיח הכלים הוא מוצר חסכוני במים בצורה משמעותית.

2. כאשר הכלים לא מלוכלכים מאד, כדאי לעשות שימוש בלחצן תוכנית מהירה המיועד לקצר את משך הפעולה. תוכנית זו מגדילה את לחץ המים ומורידה את הטמפ` וחוסכת עד %25-20 מצריכת המים והחשמל. במקרה של כלים מלוכלכים ניתן להשתמש בתוכניות חסכוניות בחשמל בשילוב טבליית 7 SOMAT המותאמת להשגת תוצאות מבריקות גם בתכנית הדחה חסכונית.
3. לפני שרוכשים מדיח כלים רצוי לשים לב לנתוני צריכת החשמל והמים שלו. מומלץ להעדיף מדיח בעל דירוג A המעיד על פעולה חסכונית באנרגיה. על פי נתוני חברת החשמל מדיח כלים רגיל צורך 2.5-1.5 קילו ואט לשעה. כך שמדיח בעל צריכת חשמל של 1 קילו ואט לשעה נחשב חסכוני.
4. בכדי לשמור על פעולה תקינה של המדיח ותוצאות ניקוי טובות יותר, חשוב מידי מספר חודשים לנקות את המדיח משאריות שומן ואבנית אשר הצטברו בחלקים הפנימיים של המדיח, באמצעות מנקה מדיח שהוא יעודי לפעולה זו המוצע בסדרת מוצרי סומט.
5. כדאי להשתמש בחיישן לכלוך הקיים ברוב המדיחים החדישים. החיישן דוגם את רמות הלכלוך במים ומפעיל אוטומטית את המדיח ובכך מתאים את כמות המים והטמפ` למידת הלכלוך, למניעת בזבוז מים ואנרגיה.
6. מומלץ להעמיס את מדיח הכלים עד למקסימום. בכך יהיו ניצול מיטבי של קיבולת המוצר וניצול מקסימלי של צריכת המים והחשמל. יש חשיבות לאופן בו מסדרים את הכלים במדיח: את הכוסות יש להעמיד ביציבות ובאופן שלא יגעו זו בזו, כך לא תחסם זרימת המים בין הכוסות.

הוסף תגובה