מבחן מור לרפואה

מבחן מור, או בשמו הארוך יותר- מבחני מור לרפואה, הינו מרכז הערכה המיועד לבחון את מידת ההתאמה של מועמדים ללימודי רפואה למקצוע הרפואה. בחינת מור היא חלק ממבחני הכניסה ללימודי רפואה בחוגים לרפואה באוניברסיטת תל אביב, בטכניון ובחוג לרפואת שיניים באונ` העברית.

מטרת בחינת מו ר היא לבדוק את ההתאמה של המועמדים ללימודי רפואה מבחינה אישית ומנטלית לעבודה היומיומית של רופאים. מבחן מו"ר מתנהל במתכונת של מרכז הערכה הכולל סדרה של ראיונות אישיים, סימולציות אישיות וכן סימולציה קבוצתית, בה המועמד נדרש לשתף פעולה עם מועמדים אחרים.
באמצעות הראיונות השונים והסימולציות של מבחן מור מגבשים הבוחנים- רופאים, מרצים בחוג לרפואה ואנשי מקצוע, חוות דעת מקיפה על כל מועמד. בסוף יום המיונים ניתן ציון סופי לכל מועמד, והמועמדים מדורגים לפי סדר הציונים שלהם. ציון מו ר שניתן למועמדים בסוף יום מבחן מור קובע מי יתקבל לחוג לרפואה ומי לא: המועמדים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר במסגרת מבחן מו"ר מקבלים הודעת קבלה לחוג כמה שבועות לאחר הבחינה.
בשל התחרות הרבה שמתנהלת על כל מקום בחוגים לרפואה, הכנה למבחני מור היא הכרחית על מנת להתקבל ללימודי שנה א` בחוג לרפואה.
ביה"ס האמריקאי מקיים קורס הכנה לקראת מבחן מור: קורס ההכנה של ביה"ס האמריקאי מותאם לכל סוגי הראיונות והסימולציות של מבחן מור. הניסיון מלמד, שמועמדים שלמדו במסגרת קורס הכנה לקראת מבחן מו"ר הגיעו מוכנים ובטוחים יותר למיונים של מבחני מור לרפואה, והתקבלו בסוף לפקולטה לרפואה.

הוסף תגובה