מה עושים שלא עומדים במטרות

השאלה היא מה קורה כאשר הגדרנו לעצמינו משימות ותפוקות ולא עמדנו בהן.

 

היכולת להתמודד עם המשימה באותם מקרים בהם לא הגענו לתפוקה האידיאלית כרוכים בשימוש בשתי יכולות וערך אחד : גמישות, השלמה וחמלה.

 

גמישות היא היכולת להתאים את עצמינו מטרותינו וציפיותינו למצבים שונים. יש המבלבלים בין המושג גמישות למושג ויתור. גמישות אינה ויתור על התכניות המטרות וההישגים שהצבנו לעצמינו. כאשר אני אומרת גמישות אני מתכוונת לכך שעליכם להיות קשובים כל הזמן למציאות ולהתרחשויות החלות בה ולדעת להתאים את דרישותיכם באפקטיביות למצב קיים על בסיס שאיפה למיצוי מקסימלי.

 

היכולת לגמישות דורשת מאתנו לפתח שתי נקודות מבט נוספות : האחת קשורה לתפיסת השלמות והשנייה לחמלה.

 

שלמות והשלמה: פרויקטים רבים לא הגיעו ליעדם רק משום שהמבצעים התעקשו על שלמות ולא הוציאו אותם לפועל עד שהגיעו לתוצר המושלם. למרבה הצער כאשר התוצר המושלם היה בידיהם הם גילו שהוא כבר לא רלוונטי וכל מאמציהם ירדו לטמיון. כאן אני חוזרת שוב למושג שהסברתי בטיפ אחר : The good enough mother , ולחשיבות בהגדרת תוצאה שתהיה טובה דיה במסגרת זמן מוגבלת. לכן כשאתם מגדירים את התפוקה האפקטיבית ממנה תהיו שבעי רצון, שימו לב שאתם משלבים במרכיב האיכות את מרכיב הזמן ומציבים לעצמיכם תוצאה טובה דיה אך לאו דווקא מושלמת.

 

התחילו להשלים גם עם הבלתי מושלם. שימו לב לטבעם של כל הדברים בעולם: גם הסלע הקשיח ביותר הולך ומשתנה ומתעצב כל הזמן. מושלם הוא מושג מתעתע שאינו קיים באמת במציאות אלא באופן יחסי. התחילו להשלים עם התוצאה הטובה דיה – מחר כאמור יש יום חדש.

 

המושג השלישי שאתם חייבים לפתח שיאפשר לכם להיות גמישים ולא מושלמים הוא החמלה. התחילו לחמול על עצמיכם. אפשרו לעצמיכם לא להיות מושלמים, אפשרו לעצמיכם ללכת הביתה “בראש נקי” גם אם לא כל מה שתכננתם בוצע בשלמות. זכרו, אם אתם מתנהלים נכון (אם יישמתם את כל סדרת הטיפים שלי כלשונם – אתם נמצאים כבר בנקודה אחרת ומתנהלים נכון) מרבית הדברים שלא ביצעתם הם תוצר של מציאות שדרשה מכם גמישות ושינויים בסדרי עדיפויות ולא תולדה של עצלות או ניהול עצמי לא נכון.

הוסף תגובה