איך לבחור רב לבר מצווה?

בחירת רב לבר מצווה הינה החלטה חשובה שאין להקל עליה את הדעת. היות ומדובר בתהליך של כמה חודשים אינטסיביים בהם מתקיימים שיעורי לימוד רבים בהם לומדים את הפרשה שתיקרא בעליה לתורה. צריך לוודא כמה דברים חשובים לפני הבחירה ברב.

 טיפים לבחירה מתאימה ונכונה

חשוב לוודא שהרב מלמד על פי העדה והנוסח הרצוי והמתאים. בידקו האם הוא בעל יכולות לימודיות מעבר לחומר הלימוד הנדרש. כלומר ילווה את הנער, יעודד אותו ויחזק את בטחונו העצמי לקראת היום הגדול הרי מדובר באירוע מרגש ומלחיץ כאחד וליווי אמיתי המשרה ביטחון ייתן לנער את כל הכלים הדרושים לו על מנת לעבור את הקריאה בצורה החלקה והטובה ביותר.

חשוב להפגש עם הרב לפני תחילת התהליך ולספר לו מעט על אופיו של ילדיכם על מנת שידע ויבחר את הדרך היעילה ביותר ללמדו. אם יש לכם ילד שובב אשר דעתו מוסחת מהר ובקלות, הרב בוודאי ישתמש בשיטת לימוד מסויימת השונה משיטת הלימוד לילד רגוע ומרוכז. וודאו שיש לרב נסיון עם חילונים ו/או דתיים. כך או כך תהליך הלמידה עם רב לבר מצווה צריך להיות חוויתי ומהנה. במקרה ויש לחתן בר המצווה אחים גדולים אשר עברו כבר את גיל המצוות, ניתן לבחור באותו רב אשר לימד אותם או לבחור רב מוכר למשפחה שתרגישו עימו יותר בטוחים ורגועים.

אך חשוב למרות הכל לראות ולוודא עם ילדכם שאכן קיימת כימיה בינו לבין הרב מפני שאם לא, כל חווית הלימוד תהפוך לקשה ובלתי נסבלת. אל תכריחו את ילדכם ללמוד אצל רב שהוא אינו מרגיש עמו בנוח.

מתי מתחילים?

לימודי הפרשה עם הרב נעשים בערך אחת לשבוע ומתחילים בתהליך זה כמה חודשים טובים עד שנה ממועד בר המצווה. בידקו שאכן ילדכם מתאמן בבית בזמנו הפנוי ומגיע מוכן לכל שיעור שברשותו לא חסר דבר היכול לדחות את המפגש או לבטלו.

בר מצווה וההכנות לקראתו כוללות מלבד לימודי הקריאה בתורה גם את סדרי הנחת התפילין, הלכות קיראת ההפטרה וטעמים, כללי נוהג התפילה בבית הכנסת ולימודי הברכות בעל פה.

חווית הלימוד הכללית לפני בר מצווה הינם כלים לכל החיים. וודאו שלרב המלמד את בנכם יש את הסבלנות הנדרשת בזמן לימוד משמעותי זה.

השקיעו את כל הדרוש על מנת לאפשר חויית לימודים מהנה וטובה. עודדו את ילדכם ותאמינו בהם ובכך  בטחונם העצמי יעלה והם ירגישו שאין דבר העומד בפני הרצון. מזל טוב!!

Bneimitzva.co.il

הוסף תגובה