כיצד לבחור לימודי תעודה


שוק ההשכלה הגבוהה בישראל צומח מדי שנה. אך לצד אלו המבקשים ללמוד באוניברסיטאות ובמכללות, יש לא מעט המעוניינים ללמוד לימודי תעודה – הכשרה קצרה יותר אשר בסופה ניתן לעסוק במקצוע אותו למדו. היתרונות לכך ברורים ומאפשרים לרבים לחסוך את המסלול המייגע של השלמת בגרויות, הכנה מייגעת לפסיכומטרי ושנים תובעניות במסדרונות האקדמיה. מנגד, גם לימודי תעודה דורשים הכנה יסודית ולימודים לא פשוטים בכלל, ולכן חשוב לבדוק את מסלול הלימודים בהתאם לשלבים הבאים: בחירת מקצוע, בדיקת המצב בשטח, מסלול לימודים ואפשרויות תעסוקה. כמובן שחשיבות כל שלב משתנה עבור כל אחד ואחד.

להלן השלבים בדרך לבחירת מסלול לימודי תעודה:

1. בחירת מקצוע: האפשרויות ללימודי תעודה הן רבות ומגוונות, ונעות בין לימודי איפור, הדרכת תזונה וכושר ועד דיקור סיני. לכן לפני שמתחילים לחפש קורסים או הכשרה ספציפית, יש צורך להחליט על כיוון כללי, לאיזו נישה נבחר לפנות. לשם כך, רצוי להתבונן על תנאי הקבלה השונים, תכני הלימוד ואפשרויות התעסוקה לאחר השלמת הלימודים, כדי לקבל תמונה כוללת המאפשרת לנו לגבש החלטה: האם כיוון העיסוק הזה אכן מתאים לנו או שלא.

2. לבדוק את השטח: השלב השני והמעשי יותר בתהליך. לפני שבוחרים את המקום בו נלמד, צריך לברור בין מקומות הלימוד, להתייעץ עם סטודנטים שעשו את אותו המסלול, לשבת לשיחה אישית עם יועץ לימודים מכל מוסד ומוסד ברשימת המוסדות הפוטנציאליים. כך נמנע מהפתעות לא נעימות כאשר נגיע ללימודים, ונדע לבחור את המתאים ביותר עבורנו.

3. מסלול לימודים: כל מוסד לימודים והדרישות שלו. בדקו את משך מסלול הלימודים, כמה פעמים לומדים בשבוע, את דרישות הנוכחות בשיעורים וכן הלאה. מאחר שהמטרה היא לצמצם ככל הניתן את השפעת הלימודים על הלו"ז שלנו, צריך לבחון האם ניתן לשלב את הלימודים בהצלחה עם העבודה וחיי היום יום.

4. אפשרויות תעסוקה: איכות מוסד הלימודים נמדדת גם בכמות הבוגרים המשתלבים בתחום וברמת ההשתכרות שלהם. בהתאם לאלו, בדקו האם מוסד הלימודים בו תלמדו אכן מספק את דרישותיכם הכלכליות.

 www.ruppin.ac.il

הוסף תגובה