גידול סמים לשימוש עצמי – מה החוק חושב על זה

בשנים האחרונות אנחנו עדים למהפכה של ממש ביחס לגידול קנאביס ולצריכתו, עד כדי כך שהממשלה מקדמת רפורמה של אי הפללה של צרכני קנאביס שאינם סוחרים בהם ומחזיקים בו לצריכה עצמית. ייאמר מיד שכל עוד קנאביס נמצא בפקודת הסמים האסורים ואינו חוקי, כל התייחסות אליו נגזרת מכך ומחייב זהירות מרבית. כל טיפול בהסתבכות שנובעת מזה חייבת להיות מטופלת על ידי עורך דין פלילי כדי למנוע השלכות קשות אחר כך על שמכם הטוב והרישומים הפליליים שיתוספו במאגר המשטרתי והמשפטי. יש להבדיל אם כך, בין קטגוריות גיל, בין גידול סם לצורך סחר, גידול סם לצריכה אישית ומספר הפעמים שנתפסת בעבירות סמים ואחרות. הכל משפיע על המשטרה ובית המשפט שמטפלים בכך, ובית המשפט מתייחס לזה בחומרה.

כיצד מתמודדים עם כתב אישום בעבירת סמים?

בתי המשפט אינם מקלים ראש בעבירות סמים ומבחינת יש מעט מאוד הבדל בין סוגי הסמים משום שבכל מקרה מדובר בצריכת חומר נרקוטי שיש לו השפעה על התנהלות, במיוחד אם נתפסתם נוהגים תחת השפעת חומרים אסורים או שילדיכם נחשפו לכך. אם אין לכם עבר פלילי וזוהי עבירה ראשונה של שימוש או צריכה או גידול קנאביס, בכל מקרה תקבלו עונש של שישה חודשי שירות משום שהתביעה לא תוותר על כך והתקדימים מורים שאכן, הדרישה הזאת תתקבל. עורך הדין הפלילי שייצג אתכם חייב להיכנס לתמונה כבר מהתחלה משום שככל שהוא ייצג אתכם מוקדם יותר כך ייטב הסיכוי להוציא אתכם בעונש קל יותר ואולי אפילו ללא רישום פלילי וזה המשמעותי ביותר. 

מה קורה בגלל הרשעה?

הרשעה היא רישום פלילי ליד שמכם שישפיע על כל עתידכם, במיוחד כאשר מדובר באנשים צעירים ונוער בפרט. זהו בדיוק ההבדל בין שם טוב לעבר פלילי שימנע מכם לעסוק במקצועות מסוימים. ההרשעה נמצאת בגיליון הרישום הפלילי 17 שנים, אי הרשעה תישאר רק 5 שנים ותימחק. כך שעונש עבודות שירות או מאסר על תנאי או קנס בלבד אינם ההשלכות הקשות באמת של המקרה הזה. עורך דין פלילי יעשה הכל כדי לחלץ אתכם ממקרה כזה של הרשעה כדי שתוכלו להמשיך בחייכם עם כמה שפחות השלכות לעתיד.

הוסף תגובה