אוגי והמקקים – המקקים האהובים על הילדים

הרבה פעמים כאשר רוצים ליצור תוכנית איכותית לילדים, היוצרים לא משתמשים בדמויות בדמות בני אדם דווקא, אלא הם מעדיפים להשתמש ביצורים אחרים, גם בשביל לייצר שונות, עניין, וגם בשביל לחשוף את הילדים ליצורים אחרים. מה עוד שבתוכניות כאלה אפשר להשתמש ביד הדמיון בצורה חופשית.

אחת הדוגמאות הטובות לכך, היא התוכנית אוקי והמקקים. תוכנית צרפתית שעלתה למסכים בשנת 1998 והיא שודרה במשך שש עונת. בסך הכל כללה הסדרה 52 פרקים, קצרים יחסית, כאשר מי שעומד בבסיסה הוא אוגי החתול וסביבו מקקים שונים.

העלילה של הסדרה מתמקדת כאמור באוגי, חתול שמן ועצלן אשר מתגורר בית פרטי, מרבית זמנו מתבזבז על צפייה בטלוויזיה ובישול. יש לו שותף חתול, שכן כלב וחברה. מלבדם, חי אוגי עם שלושה מקקים עם אישיות שונה, אשר שמו להם למטרה, לאמלל את חייו בצורות שונות, בין אם זה להרוס את הבית, לאכול את האוכל שלו ועוד.

ביקורות על הסדרה

הסדרה הצליחה מאוד בצרפת וכתוצאה מכך היא שודרה גם במקומות שונים בעולם, כולל בישראל, משנת 2001 עד שנת 2008. הסדרה נחשבת ייחודית ומצחיקה ובמובנים רבים היא מזכירה את הסדרות הקלאסיות של וולט סידני, במסגרתן יש שני יצורים שונים, אשר נאבקים אלה באלה בחינניות.

השחקנים בדמויות בסדרה

הדמות הראשית בסדרה היא כאמור אוגי, חתול שמן ועצלן שמאוהב באוליביה, חתולה לבנה ויפה. לצידם יש את ג'ק חברו של אוגי, חתול בעל צבע ירוק, וכן שלושה מקקים, דידי, מארקי וגו'אי.

פרט טריוויה על הסדרה

שלושת המקקים, דידי, מארקי וג'ואי, נקראים על שמם של חברי להקת הפאנק המוכרת, ראמונס.

בשנת 2014, יצא סרט באורך שלם על החוויות של אוגי והמקקים.

 

הוסף תגובה