אחוזת דאונטון – להכיר את העושר הבריטי

אחד הז'אנרים הפופולאריים ביותר בעולם הטלוויזיה, הן סדרות דרמה שמציגות תקופה מסוימת בהיסטוריה האנושית. הרעיון של סדרות כאלה, הוא להציג משפחה אחת או יותר, על רקע תקופה מסוימת בהיסטוריה, מתוך כוונה לראות כיצד הפרט הבודד מתחבר ומתמודד עם מה שקורה לחברה שסביבו.

כך בדיוק מתנהלת הסדרה אחוזת דאונטון הבריטית. סדרה שהחלה להיות משודרת בשנת 2010 בבריטניה, הגיעה כעבור מספר חודשים לארצות הברית, ושודרה עד לשנת 2016, כאשר בין היתר היא כללה מספר ספיישלים מיוחדים.

הסדרת עוסקת בבני משפחת קרולי, החל משנת אפריל 1912, יום טביעת הטיטאניק עד ל-4 אוגוסט 1914, יום פתיחת מלחמת העולם הראשונה. בין היתר הסדרה סוקרת אירועים כגון, שערוריית מרקוני, הקמת אירלנד החופשית ועוד שורה של אירועים אשר השפיעו על החברה הבריטית באותה עת ובפרט על המעמדות השונות בחברה. המשפחה עצמה משתייכת לאריסטוקרטיה הבריטית, אשר כידוע באותה תקופה החלה לרדת מגדולתה.

במהלך הסדרה מוצגים היחסים שבין בני המשפחה השונים, בין בני המשפחה למשרתים שלהם, וכן בין בני המשפחה לסביבה עם התייחסות לאירועים ההיסטוריים השונים שמתרחשים סביבתם והשפעתם על המשפחה ועל כל אחד מהפרטים בה.

ביקורות על הסדרה

במהלך שנות שידורה, הסדרה זכתה לשבחים רבים ממבקרי הטלוויזיה, בין היתר על היכולת להציג את האריסטוקרטיה הבריטית ברגעי המשבר שלה וכן את החיבורים השונים לתקופה ההיסטורית המדוברת. בעונה הרביעית הסדרה עוררה סערה בעקבות סצנת אונס שהתרחשה בה, מתוך כוונה להתייחס לכל הנושא של תקיפות מיניות באותה תקופה.

הסדרה גם זכתה לפרסים רבים, בין היתר פרסי אמי וכן פרסים רבים נוספים הן בארצות הברית והן באנגליה.

חשוב לומר עוד, שאין זה טבעי שסדרות בריטיות מצליחות בצורה דומה בארצות הברית, ובמובן הזה אחוזת דאונטון נכללת בקבוצה יחסית מצומצמת של סדרות שזכו להצלחה בארצות הברית, אף על פי שהיא איננה אמריקאית ואיננה עוסקת בנעשה בארצות הברית.

שחקנים ודמויות בסדרה

יו בונוויל משחק את רוברט קרולי, אשר מיועד להיות יורש המשפחה ובעל האחוזה לעתיד. אליזבת מקוגרן משחקת את אישתו קורה, בת לאב יהודי אמריקאי. מגי סמית' משחקת את ויולט קרולי אמו של רוברט. לצידם כאמור משחקים עוד שורה של דמויות על תקן בני משפחה, חברים ומשרתים, כאשר את רב המשרתים מגלם ג'ם קרטר בדמותו של צ'ארלס קרסון.

פרט טריוויה על הסדרה

כיאה לסדרה תקופתית מצליחה, גם אחוזת דאונטאון זכתה ללא מעט מערכונים בתוכניות סאטירה שונות וכן במגוון רחב של טקסים בהם היא כיכבה. מה שמבליט עוד יותר את הנוכחות וההצלחה שלה.

הוסף תגובה