איזה מקצוע הכי משתלם בעולם של יופי ואופנה?

איזה מקצוע הכי משתלם בעולם של יופי ואופנה?

 

ויז'ואליסט הוא מעצב לוק – אמן אסתטיקה רב תחומי, שהתמקצע בכל תחומי היופי: איפור, שיער וסטיילינג. את המונח "ויז'ואליסט" יצר ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות היופי. מהי המשמעות המקצועית? מדוע זה הפך לדבר החם הבא? וכיצד רוכשים את ה"טייטל" הנחשק?

 ויז'ואליסט?

ירין: "מקור השם ויז'ואליסט הוא מהמילה "ויז'ואל", כלומר "חזותי" (דבר הנראה לעין). בעולם העיצוב והיופי, משתמשים במונח פעמים רבות, מאחר ועיקר העיסוק נובע מיצירת מראות חזותיים. בבית הספר שהקמתי, קיימים קורסים רבים העוסקים בעולם הוויזואלי של היופי. תעשיית היופי משוועת ל- "ONE MEN SHOW" – כלומר, אדם אחד המאגד בכישרונו את שלושת רזי המקצוע: מאפר, מעצב תסרוקות וסטייליסט. ויז'ואליסט ראוי להיקרא מי שמספק את כל שירותי היופי.”

 

האם כל אחד יכול להיות "ויז'ואליסט"?
"מי שהעולם האסתטי בנפשו, ומוכן להשקיע, לתרגל ולהתעקש על הטוב ביותר – יצליח. שמתי לי כמטרה להצעיד קדימה את תעשיית היופי ולדאוג שהתלמידים יקבלו את המורים וההדרכה המקצועית ביותר. החל משלב לימודי הייסוד ועד להתמקצעות הסופית.”

למה בעצם להתמקצע בשלושה תחומים? האם לא די להשקיע את ה- 100% שלך בתחום אחד ולהיות בו הטוב ביותר?
"תעשיית היופי אמרה את דברה. זה התחיל בכלות, שהעדיפו מטעמי נוחות להעסיק אדם אחד ביום החתונה, ומשם זה המשיך להפקות מקצועיות, בהם הביקוש הלך וגבר לאנשי מקצוע המסוגלים לבצע "גם וגם". מתוך מענה לצורכי השוק, החלו אנשי מקצוע לחפש מקומות בהם יוכלו לרכוש השכלה בכל התחומים. לצערי, יש לא מעט מקומות וסדנאות לימוד חובבניים, שלא מספקים את הידע הנדרש. בנוסף, העיסוק בויז'ואל מרחיב את אפשרויות הפרנסה ובהתאם לכך, גם את השכר."

איך להערכתך נכון לשווק את המקצוע?
"לא די בכישרון וברצון כדי להצליח. בעולם התחרותי שסביבנו, יש צורך בתכנון עסקי קפדני, שיווק מתוחכם ומיתוג אישי. אדם שבחר במקצוע חייב בעצמו להציג מראה מטופח המשלב אישיות ידידותית ונעימה. אני ממליץ להיות סבלני, עקבי, ולהתמיד. הצלחה לוקחת זמן, אך עם הסבלנות וההתמדה היא תגיע בגדול.”

הוסף תגובה