איך לבחור דומיין לאתר

כמו כן לבחירת שם דומיין יש השלכות שיווקיות. זוהי כתובת האתר שלכם, וכן תשמש לכתובות הדואר האלקטרוני של כל העובדים בארגון, או במקרה של אתר משפחתי ניתן לפתוח תיבת דואר לכל בן משפחה תחת שם הדומיין הספציפי. תזכרו שבכל פעם שתזדקקו לאיית את שם האתר או את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, יהיה מאוד קשה למסור את המייל שלכם לכל דורש עם הוא יהיה ארוך וקשה להגייה. תדמיינו לדוגמא את "דני" מ"חברת בנייה לישראל" מוסר בטלפון כתובת דוא"ל כמו: danny@chevratbniyaleisrael.com .

לכן השם צריך להיות קצר, קליט, עם הגייה קלה וכתובה בצורה נוחה באנגלית בסיסית. כמובן חשוב שיהיה קשור לשם החברה, למוצר או לתחום בו האתר עוסק, במידת האפשר – אם השם יהיה פנוי. לעיתים ניתן להשתמש בקיצור, אך חשוב לבדוק שהקיצור הזה אינו מהווה קיצור מוסכם למשהו אחר (שלעיתים זה יכול להיות משהו שלילי).

שימוש בדומיין בעל משמעות גנרית (שם תחום, סוג או זן הכללי של מוצר, שאינו סימן מסחרי והוא נחלת הכלל), למשל שם של תחום: מסעדה, או של מאכל: צ'יפס, יש השלכות שיווקיות ותדמיתיות. ניכוס של שם גנרי (כמו שם של תחום) לאתר שלכם מעלה את קרנו לא רק בעיני הגולשים אלא גם בעיני מנועי החיפוש.

הוסף תגובה