איך לבחור נכון אופניים חשמליים?

אופניים חשמליים הן כלי רכב שיש לו המון יתרונות – באמצעות הנעה חשמלית (מצבר), אופניים חשמליות משלבות בין פעילות גופנית לבין נסיעה מהירה בתוואי עירוני ובשבילים מיועדים. רבים בוחרים באופניים חשמליות על מנת להגיע אל תחנת הרכבת, למשרד, אל בית הספר, וכדומה. איך בוחרים אופניים חשמליות שיתאימו לכם בדיוק? קבלו את הטיפים החשובים ביותר לבחירת אופניים חשמליות.

המאפיינים הטכניים של האופניים החשמליות

חשוב לברר על היכולות הטכניות של כל זוג אופניים חשמליות שאתם מתכננים לרכוש. לדוגמה – אופניים חשמליות בהן המנוע ממוקם מאחור נוטות להיות רועשות יותר אולם יכולות להתמודד טוב יותר עם עליות (מפני שכובד המשקל של המנוע הוא מאחור). סוג הגלגלים וקוטרם משמעותי לסוג הרכיבה שלכם, וכמובן – איכות המצבר תכתיב את אורך הנסיעה שתוכלו לבצע בין טעינה לטעינה.

המצבר (הסוללה) של האופניים החשמליות הוא מרכיב משמעותי בבחירתן, וחשוב לעת שככל שהוא מספק שעות רכיבה מרובות יותר, כך הוא כבד יותר. מצבר עשוי ליתיום בהספקים של 10 – 13 אמפר לשעה, יספק נסיעה יעילה לזמנים מספקים בדרך כלל.

הניידות וקלות המשקל של האופניים

אם אתם מתכוונים לנסוע עם האופניים החשמליות שלכם לתחנת הרכבת או שמסיבה אחרת אתם נדרשים לקבל ולסחוב אותם איתכם – חשוב שהאופניים החשמליות שתבחרו יהיו קלות לנשיאה, יתקפלו בצורה איכותית ויאפשרו נשיאה נוחה. חשוב לזכור כי גם אם אתם גרים בבית עם מעלית – יש לוודא שהאופניים שלכם ייכנסו אל המעלית בנוחות.

אופניים קלים המתאימים לנשיאה בין הנסיעות הם אופניים העשויות סגסוגת של מתכות, בדרך כלל אלומיניום. אלה אופניים הנחשבים איכותיים יותר – והם בדרך כלל עולים יותר.

מחיר, שירות, ואחריות

משתנה אחרון שחשוב לקחת בחשבון הוא עלות האופניים החשמליים וטיב האחריות המגיעה איתם. מחירי אופניים חשמליים כיום נעים בין 2,000 ש"ח לעד 8,000 ש"ח לאופניים יקרים ואיכותיים – ואף יותר. האחריות הניתנת על אופניים חשמליים צריכה להיות אחריות בתוקף של שנתיים לפחות, הכוללת אחריות על מרכב, מנוע וסוללה. אחריות נרחבת, בעיקר עבור אופניים חשמליים איכותיים ויקרים, תסייע לכם לשמור על האופניים שלכם במצב תקין ובטוח לנסיעה.

הוסף תגובה