איך להיפטר מריח רע מהפה?

איך להיפטר מריח רע מהפה?

מעטות הבעיות הרפואיות שמשפיעות עלינו מבחינה חברתית כמו ריח רע מהפה. זו אומנם בעיה נפוצה ביותר, אך זה לא עוזר להפוך אותה לפחות מאתגרת. ריח רע מהפה, בייחוד אם הוא כרוני ולא חולף עם צחצוח השיניים, גורם כמובן למבוכה רבה ולעיתים אף לפגיעה בביטחון העצמי ולחשש להתקרב לאנשים. כדי לפתור את המצב, ראשית חשוב להבין ממה בדיוק הוא נגרם.

מקורות אפשריים לריח רע מהפה

בפה חיים חיידקים רבים שמפרקים את המזון שאנחנו אוכלים. כאשר חיידקים מפרקים חלבונים מסוימים שנלכדים בחלל הפה, התהליך גורם לייצור של חומר בשם מימן גופרתי שידוע בניחוח הלא נעים שלו.
בנוסף, חיידקים מסוימים בחלל הפה עלולים לגרום לעששת ולדלקת חניכיים. הדלקת עלולה להוסיף גם היא לריח הרע שקשה להיפטר ממנו. ריח רע שלא חולף לאורך זמן נחשב לאחד הסימנים הבולטים ביותר לדלקת חניכיים שגם מעמידה את השיניים בסיכון וגם עלולה להוביל במקרים מסוימים למחלות באזורים אחרים בגוף כמו הלב והעורקים.
במקרים אחרים, הריח הרע יכול לנבוע גם מריכוז שאריות מזון וחיידקים על הלשון, אזור בפה שרובנו לא מקפידים לנקות כמו שצריך בכל יום. גם דלקת בסינוסים עלולה להעצים את התופעה, כמו גם הצטברות של פסולת וחיידקים בשקדים שבגרון.

מאכלים שגורמים לריחות רעים מהפה

 

זה לא סוד שקפה וסיגריות מחמירים ריח רע מהפה, אך גם דברים אחרים שנחשבים בריאים יותר עלולים לגרום לתופעה המביכה. אנשים שמרבים לאכול בשר ומוצרי חלב עלולים לסבול יותר מריחות רעים בפה, כמו גם מי שחובב שום ובצל, שאמנם טומנים בחובם יתרונות בריאותיים רבים, אך לא בדיוק תורמים לשיפור הניחוח בפה.
באופן די מפתיע, גם פירות הדר שנחשבים מצוינים לבריאות, עלולים להגביר את החומציות בפה בצורה שתמשוך לאזור חיידקים רבים ותגביר את הריח הרע.

מאכלים שמפחיתים ריח רע מהפה

אחת הדרכים הטובות ביותר להימנע מריח רע מהפה היא לשתות כמות גדולה של מים בכל יום ולהימנע ממשקאות מתוקים ומוגזים שמגבירים את החומציות באזור הרגיש הזה. בנוסף, מומלץ לאכול מזונות בריאים שמסייעים לנקות את חלל הפה, לסלק ממנו חיידקים לא רצויים ולהפחית את הריח הבעייתי.
ברשימה הזאת נכללים פירות וירקות פריכים כמו תפוח, סלרי, מלפפון ואגס. המאכלים האלו מסייעים להפיק יותר רוק שמנקה את הפה באופן טבעי. מומלץ גם לאכול יוגורט עם חיידקים פרוביוטיים שמשפרים את מאזן החיידקים בגוף, לשתות הרבה תה ירוק ולהכניס לתפריט המון עלים ירוקים.

איך מטפלים בריח רע מהפה?

כאמור, ריח רע מהפה שלא חולף לאורך זמן הוא במקרים רבים רק תסמין לבעיה רחבה יותר שמסתתרת מתחת לפני השטח. כדי לשפר את המצב ואת הבריאות הדנטלית באופן כללי, מומלץ להגיע לאבחון אצל פריודונט שהוא רופא המתמחה במחלות חניכיים וכן לבצע ניקוי עמוק ויסודי של הפה אצל שיננית. זו האסטרטגיה הטובה ביותר שתעזור לשמור על פה בריא וכמובן תאפשר לכם להתקרב לאנשים ללא חשש.

הוסף תגובה