איך להכין את הבית לקראת איטום הגג?

האם אתם עומדים לקראת עבודות חדשות של איטום הגג בבית שלכם? יש לזכור כי בעזרת עבודות יעילות של איטום גג, אתם יכולים ליהנות מבית יבש יותר, נעים יותר, ועם בידוד איכותי הרבה יותר. אולם, כמובן שהעבודות הללו עשויות להימשך יום אחד, ואולי אפילו מספר ימים – תלוי כמובן בסוג האיטום שיבוצע לגג שלכם. השאלה היא, כיצד אתם מכינים כעת את הגג שלכם ואת הבית שלכם לקראת עבודות האיטום הללו? הנה כמה דגשים חשובים לקראת העבודות הקרובות:

כל ההכנות לקראת האיטום

  • איטום לצנרת – קודם כל, צריך כפתרון זמני, לאטום היטב את כל הצנרת שיש בבית, ויש גם לשחרר סתימות ישנות בצנרת, במידה והן קיימות. מדוע זה חשוב לוודא שהצנרת תקינה לגמרי? כי במצב שבו הצנרת לא תקינה, הרי שתוך כדי העבודות על איטום גג, הגג עלול להתמלא בכמות עצומה של פסולת, מה שיקשה מאד על האיטום המוצלח. לכן, יש להקפיד קודם כל על טיפול, זמני או קבוע עבור הצנרת – ורק משם אפשר להמשיך.
  • שטיפת הגג ובדיקת שיפוע – תמיד כשמבצעים איטום גג, יש לבצע את העבודה אך ורק כשהגג נקי לגמרי. לשם כך, יש לשטוף היטב את הגג במים. תוך כדי העבודה על השטיפה והניקיון של הגג, מבצעים גם בדיקת שיפוע לגג. שימו לב שהשיפוע הוא חשוב מאוד! יש סוגי איטום שעבורם חובה שהגג יהיה מיושר לחלוטין – כמו למשל יריעות ביטומניות. במקרה של חומרים אקריליים לעומת זאת, חשוב מאוד שהגג דווקא יהיה בשיפוע ושלא יהיו מים עומדים. לכן כך או כך, בדיקת השיפוע היא קריטית.
  • תיקון של השיפוע – בשלב האחרון אם צריך, מבצעים תיקון לשיפוע על הגג – מגבירים אותו או דווקא משטחים את הגג. במקביל גם מסירים עוד שאריות אחרונות של צמחיה מתוך הגג, ואפשר להתחיל.

ואז העבודה מתחילה

אחרי שביצענו את כל ההכנות הנדרשות בבית ובגג, אפשר להתחיל גם בעבודת האיטום עצמה. יש להתאזר כמובן בסבלנות על מנת שהקבלני העבודה יוכלו לבצע היטב את העבודה, בלי שום בעיות.

הוסף תגובה