איך להעביר את הזמן בנסיעה ארוכה?

איך להעביר את הזמן בנסיעה ארוכה?

נסיעה ארוכה יכולה להיראות כמו "סיוט" והיא יכולה גם לעבור עליכם בנעימים ובצורה טובה. אתם אלו שמחליטים איך להעביר אותה.

להלן כמה רעיונות ישימים שיוכלו לעזור לכם לנצל בצורה המיטבית את זמן הנסיעה ואולי גם ליהנות ממנה. 

האזנה לפודקאסטים

בגדול הטלפון החכם מהווה כיום את אמצעי הבידור והפנאי המרכזי של כל אחד מאיתנו. אז סוג אחד של תכנים אותם ניתן לצרוך באמצעותו הוא האזנה לפודקאסטים. תוכלו למצוא ברחבי הרשת מגוון רחב של פודקאסטים במגוון עצום של נושאים כמו: היסטוריה, אקטואליה, תרבות, פנאי, מוזיקה, ספורט ועוד..

כך שכל אחד יכול למצוא פודקאסט שהוא אוהב ומתחבר אליו. ואין כל ספק שהאזנה לפודקאסט שכזה יכולה להוות כדרך לא פחות ממעולה להעביר נסיעות ארוכות – תגלו שיש פודקאסטים עם לא מעט פרקים המתפרשים על פני שעות רבות.  

האזנה למוזיקה (אישית או משותפת)

תמיד כיף להאזין למוזיקה, אם מדובר בנסיעה משפחתית, תוכלו לבחור אם לשמוע מוזיקה משותפת או שכל אחד מהנוסעים יקשיב למוזיקה שלו.

רעיון לפעילות שיכולה להעביר בצורה נעימה את המשפחה ("ועל הדרך" גם לגבש את בני המשפחה) עובר בסוג של שירה בציבור גרסת הרכב. תוכלו לשים שירים שכולכם אוהבים וכולכם מכירים את המילים ולשיר ביחד.

אפשרות נוספת זה שכל בן משפחה יבחר שיר בתורו וכל שאר בני המשפחה "יזרמו" איתו וינסו להכיר קצת יותר את הטעם המוזיקלי ואת העדפות שלו בנושא – מי יודע אולי הם יגלו במהלך הנסיעה כמה הפתעות לטובה. 

משחקים (אישיים או משחקי גיבוש משפחתיים)

אם מדובר בנסיעה משפחתית, אתם יכולים להעביר את הזמן במשחקי חברה – שאלוני טריוויה, "ארץ, עיר, צומח דומם", משחק נוסף זה שאחד מבני המשפחה חושב על דמות ושאר בני המשפחה שואלים שאלות של "כן ולא" עד שמגלים את הדמות. כמובן, שאם מדובר בנסיעה שכל אחד לעצמו, כל מי שלא נוהג יוכל לשחק במשחקים בטלפון או כל משחק אחר (קובייה הונגרית לדוגמא). 

צפיה בסרטים או סדרות (אם אתם לא הנהגים)

אם אתם לא נוהגים או נוסעים באוטובוס או רכבת אחת האפשרויות להעביר את הנסיעה, היא באמצעות צפיה בסרטים או בסדרות – בטלפון החכם.

כמובן, אל תשכחו להצטייד באוזניות איכותיות בשביל לא להפריע לנוסעים האחרים או לנהג.

שימו לב שאם אין לכם רשת אינטרנטית זמינה תצטרכו להוריד את הסדרה או הסרט לטלפון החכם מראש, על מנת שלאחר מכן תוכלו לצפות בהן. 

ספרים רבותי ספרים (כן, עדיין יש דבר כזה)

בימנו אנו אנשים כבר קוראים פחות ספרים, אבל זה עדיין לא אומר שאי אפשר להפיק ערך רב מספרים.

לכן, אם אתם לא נוהגים ויש לכם תנאי תאורה מתאימים במהלך הנסיעה, זה בדיוק הזמן להשקיע בקריאת ספרים – הן ספרי קריאה, הן ספרי עיון והן כל ספר אחר שאתם מתחברים אליו או שמעניין אתכם. 

זמן לסדר מחשבות ולנקות את הראש

נסיעה ארוכה יכולה להוות כזמן האופטימאלי לעשות סדר במחשבות שלכם ולהירגע. אם אתם לא נוהגים תוכלו לעשות שימוש גם בטכניקות שונות להרגעה – מדיטציה, תרגולי משימה וכיוצא בזה.. כידוע, רובינו מנהלים חיים לחוצים ועמוסים,, ולכן, כדאי לנצל כל זמן שיש לנו על מנת להירגע ולקחת זמן לעצמנו. להתבונן בנופים (יש לנו ארץ יפה)

תמיד תוכלו לנצל את הזמן של הנסיעה בלהסתכל על הנופים ועל המראות שאתם עוברים בדרך. כמובן, שהתבוננות בנופים גם היא מהווה דרך להירגע ולעשות סדר במחשבות שלכם.