איך להפטר מ MAN BOOBS

איך להפטר מ MAN BOOBS

גינקומסטיה הינה תופעה של התפתחות חריגה של שדיים אצל גברים, כתוצאה מהתפתחות חריגה של בלוטות החלב, הגורמים להתפתחות חזה גברי שאינו פרופורציונאלי למבנה גופם ושאינו אסתטי.

תופעת הגינקומסטיה ברמות משתנות קיימת בכ- 30 אחוז מקרב הגברים, והיא עלולה לגרום לבושה ומבוכה בקרב הסובלים ממנה, לדימוי עצמי נמוך, ירידה בביטחון העצמי, קשיים ביצירת קשרים בינאישיים ואינטימיים ואיכות חיים ירודה.

גורמים לתופעת גינקומסטיה

גם לגברים בדומה לנשים קיימת רקמת שד אשר התפתחותה נשלטת על ידי ההורמונים הקיימים בגוף. בתחילתו של גיל ההתבגרות ישנה עלייה בכמות ההורמונים המופרשים לגופנו, המשפיעים בין היתר על התפתחות וצמיחת השדיים. תופעת הגינקומסטיה בחלק מהמקרים הינה טבעית לגיל ההתבגרות בקרב נערים מתבגרים, ולמרות שהיא מהווה גורם לחץ, היא עשויה לחלוף בטבעיות לאחר תום גיל ההתבגרות, במקביל לאיבוד שומן כתוצאה משינויים מטאבוליים ואנטומיים, או פעילות גופנית. יחד עם זאת, עבור חלק לא מבוטל של הגברים תופעת הגינקומסטיה הופכת לקבועה, ומשפיעה כאמור לרעה על איכות חייהם.

גורמים נוספים העשויים להשפיע על קיום תופעת הגינקומסטיה והיווצרות שדיים "נשיים" אצל גברים, יכולים להיות בעיות הורמונאליות המשפיעות על הפרשת הורמונים לא תקינה והשפעה על צמיחת רקמת השד, בעיות של עודף משקל, תורשה, שימוש בתרופות שונות או שימוש בתוספי תזונה מסוימים המשפיעים על צמיחת שדיים ומחלות כרוניות מסוימות.

מהו ניתוח גינקומסטיה?

ניתוח גינקומסטיה במרבית המקרים אינו ניתוח רפואי, ולרוב הוא מבוצע מטעמים אסתטיים, ועל מנת לשפר את דימוי הגוף והערך העצמי של הגבר, ועל ידי כך להביא לשיפור באיכות חייו.
ניתוח גינקומסטיה משמעותו ניתוח להקטנת החזה הגברי. הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה, כאשר במהלכו יבוצע על ידי הרופא המנתח חתך בחלק התחתון של העטרה, אשר דרכו תוסר רקמת השד העודפת, היוצרת למעשה את המראה של ה"שדיים הגבריים". לעיתים במהלך הניתוח יוסרו גם עודפי עור קיימים על מנת להגיע לתוצאה אופטימאלית אסתטית רצויה.

לניתוח גינקומסטיה להקטנת החזה הגברי אין הגבלת גיל בעקרון, יחד עם זאת בגילאים צעירים במהלך גיל ההתבגרות כאמור, תופעת הגינקומסטיה עתידה לחלוף באופן טיבעי בעת התייצבות המצב ההורמונאלי בגוף. כמו כן, למרות שברוב המקרים מדובר בתופעה שאינה מצביעה על הפרעה אורגאנית כלשהי, ישנה חשיבות עליונה לבצע בירור מקיף של הגורמים לתופעה בהנחיית גורם רפואי מוסמך.

אם אתם חשים רצון לשפר את מראה השדיים שלכם, אם יש לכם קושי, מבוכה או הנכם חשים כי החזה שלכם נראה נשי מידי לטעמכם, ואתם מעוניינים לקבל חוות דעת מקצועית, אמינה ומדויקת, אתם מוזמנים לפגישת ייעוץ במרפאה של ד"ר בני מייליק, רופא בכיר, מומחה בכירורגיה פלסטית, ולקבל את המידע המקיף אודות ניתוח להקטנת החזה הגברי.

הוסף תגובה