איך ללמד ילדים אנגלית בדרך ידידותית?

איך ללמד ילדים אנגלית בדרך ידידותית?

רוב ההורים מודעים לחשיבות הגבוהה לכך שהילדים שלהם ישלטו בשפה האנגלית ורצוי כבר בגילאים צעירים. 

אבל, כאן יכולה לעלות השאלה איך הכי נכון ואפקטיבי ללמד אותם את השפה – בעיקר כאשר מדובר בילדים צעירים. 

ובכן, החדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים יצירתיות אשר ישומן בפועל יבטיח שהילדים ישלטו בשפה ולהן חלק מהדרכים הבולטות להשגת המטרה: 

סרטונים באנגלית

כיום רוב הילדים צורכים לא מעט סרטונים ביוטיוב. גם אם אתם מגבילים אותם יותר וגם אם פחות, אחת האפשרויות שלכם לגרום לכך שהילדים יצרכו תכנים חינוכיים היא להתנות להם את הצפייה בסרטונים בכאלה בשפה האנגלית בלבד. 

כידוע, ברגע שהם צופים בסרטונים באנגלית, הם יכולים להפנים מילים שונות באנגלית – כמובן, שכדאי לוודא שהילדים צופים בסרטונים המתאימים לגילם וכוללים תכנים חינוכיים.  

משחקים בשפה האנגלית

יש לא מעט משחקים אשר מהווים כדרך חווייתית וייחודית ללימוד של השפה האנגלית. ניתן למצוא משחקי קופסא אשר מלמדים את השפה, משחקי מחשב ואם מדובר בהורים יצירתיים במיוחד, באפשרותם לנסות ולהמציא משחקים באנגלית. 

ילדים אוהבים לשחק ולכן, הם לא ירגישו שהם נמצאים בחוויית למידה אשר יכולה במקרים מסוימים להרתיע אותם ולפגוע ביכולת הקליטה שלהם. 

מעבר לכך, משחק מהווה כידוע פעולה חווייתית ומהנה, שהיא גם אפשרות לגבש את כל בני המשפחה – במידה וההורים בוחרים לשחק עם הילדים שלהם באותם המשחקים החינוכיים. 

שירים באנגלית

דרך נוספת באמצעותה ניתן להעביר לימודי אנגלית לילדים, היא באמצעות שירים בשפה האנגלית. אלו יכולים להיות שירי ילדים באנגלית ואלו יכולים להיות גם קלאסיקות באנגלית כמו שירים של להקת הביטלס לדוגמא. 

כמובן, שבכדי להשיג את המטרה ולאפשר לילדים ללמוד את השפה האנגלית מהשירים, ההמלצה היא גם לתרגם לילדים את מילות השירים – לכן, כדאי לבחור בשירים שהתכנים שלהם יכולים להתאים גם לילדים בגילאים הרלוונטיים. 

אפליקציות ללימוד אנגלית

כיום, ילדים מקבלים טלפון חכם משלהם כבר בגילאים צעירים. כחלק מכך, אחת הדרכים שהילדים יעשו שימוש חיובי באותו הטלפון עוברת בהורדת אפליקציות ללימוד אנגלית. 

יש לא מעט אפליקציות שכאלו, חלקן כרוכות בעלות מסוימת וחלקן חינמיות. כדאי לוודא שהאפליקציות שאתם מורידים אכן מתאימים לגילאי הילדים. 

מעבר לכך, תוכלו למצוא אפליקציות מסוגים שונים: לדוגמא, אפליקציות שמתמקדות בהגדלת אוצר המילים, אפליקציות שמתמקדות בהגיה נכונה, אפליקציות בתחום של דקדוק ועוד.. כך שכדאי לבדוק את כל הפרטים לגבי אותה האפליקציה לפני שמורידים אותה ולוודא שהיא אכן מספק מענה איכותי על הדרישות והציפיות שלכם ההורים. 

שיחות באנגלית

דרך נוספת ואולי אחת היעילות שבהן, ללמד את הילדים באנגלית עוברת בלדבר עם הילדים באנגלית – ואפשר להתחיל לעשות את זה עוד כשהם תינוקות או פעוטות. 

כמובן, ההורים  יכולים להחליט על התדירות של השיחות, על רמת המורכבות של השיחות, על השאלה האם לדבר עם הילדים באנגלית לעיתים קרובות או לעיתים רחוקות יותר. חשוב לציין, שבצורה כזאת לא רק הילדים ילמדו אנגלית, גם ההורים יכולים לשפר במידה רבה את הבקיאות והשליטה שלכם ברזי השפה. 

טיולים

השפה האנגלית היא אחת מהשפות המדוברות ביותר בעולם, כך שאם תצאו עם הילדים לטיולים ביעדים שונים, במסגרתם הם יתבקשו לשוחח עם המקומיים בשפה האנגלית, מדובר בדרך נוספת אשר יכולה לסייע בשיפור השליטה בשפה האנגלית. 

בשביל שהדרך תהיה אפקטיבית, תוכלו לבקש מהילדים שישאלו שאלות את הפקיד במלון, שיזמינו את האוכל שלהם במסעדה ולמעשה ינסו להתנהל באופן עצמאי מול המקומיים – וכמובן, יעשו זאת בשפה האנגלית.