איך לנקות ולחטא מנדפים

מנדפים שומרים עליכם בזמן העבודה בעבודה. בכדי לשמור על יעילותו של המנדף חשוב מאוד לנקות ולחטא אותו מדי פעם. במיוחד עם התדירות שימוש איתו גבוהה מאוד

מה עלינו לדעת על מנדפים ביולוגיים

חשוב לחטא ולנקות את המינדף הביולוגי כדי להגן על העובדים, וועל הסביבה, בפני חשיפה לגורמים הביולוגיים שבהם עבדו במינדף. לפי תקנות בטיחות בעבודה הוא מוגדר כ"תא עבודה סגור המונע יציאת הגורמים המסוכנים הביולוגיים הנמצאים בתוכו לסביבת העבודה ולאוויר החיצון".
איך לשמור על יעילותו של המנדף ביולוגי
– יש לחטא את המנדף בגז באמצעות תהליך אידוי.נהוג להשתמש בפורמאלדהיד, מי חמצן וכלור דיאוקסיד.
-לתקופה של שנה יש לבצע בדיקה מעמיקה של מהירות פנים ,אחידות זרימת האוויר האנכית ויעילות מסנני HEPA.
-יש לנקות הכלים של המנדפים הביולוגיים באופן קבוע כמו  הפלנום, פירוק מסננים, בדיקות מנוע ומפוח.
-אחת לשבוע צריך לבדוק את יניקת המנדף על ידי הצמדת נייר המחוזק היטב לפתח היניקה
-את המנדף יש לנגב באמצעות מטלית הספוגה ב- IPA.
-יש לשים על המנדף רק חומרים שמיועדים לו
-יש לבדוק הזרמת אוויר תקינה בעת השימוש במנדף

נתונים אלה מתאימים לשאר המנדפים כמו מנדפים כימיים. ניקוי מנדפים כימיים היא חשובה כדי להגן על העובדים מפני חומרים כימיים כימיקלים או חומרים אורגניים מהאוויר. בגלל שהחומרים לעיתים נמצאים בתוך המנדף יש לנקות אותו בתדירות גבוהה בכדי שהוא יהיה בטוח לשימוש. חשוב להדגיש שהחלפת המסננים מדי פעם היא חשובה מאוד ויש לבצע את זה.סוגי המסניים במנדפים כימיים הם:מסנני נייר,מסנני בד,מסנן האלקטרוסטאטי,מסנני הפחם.

יש להקפיד על בטיחות במהלך העבודה במנדפים ולהשתמש במסיכה תקינה, נעליים סגורות,כפפות מתאימות כדי לשמור עליכם.מנהל המעבדה צריך להקפיד על כך. וכן יש לבדוק שהמנדף שיש ברשותכם או אתם מתעניינים בו עומד בתקני הבטיחות הגבוהים ביותר. מנדף בטיחותי הוא חשוב כי מדובר בבריאות של העובדים. יש להקפיד לבצע את כל הטיפולים הנדרשים,את כל הניקיונות שצריך וכן לבדוק את רמת הבטיחות שלו לעיתים קרובות.זכרו זה האחריות שלכם.
סוגי המנדפים הקיימים כיום הינם מנדף ביולוגי,מנדף כימי ומנדף למינרי.
קחו בחשבון שיש סוגים של מנדפים עם רמות שונות. למשל קלאס 1,קלאס 2, קלאס 3. עליכם לבחור את המנדף המתאים ביותר עבורכם. תוכלו להתייעץ עם אנשי המכירות שיעזרו לכם.
במידה ואין באפשרותכם הכלים הנדרשים לחיטוי וניקוי יש לקחת חברה שמתמחה בזה ותכוון אתכם לחיטוי הנכון. יש לא מעט חברות שמתמחות בניקוי מנדפים.בצעו סקר שוב לפני ובחרו את המתאימה ביותר.

הוסף תגובה