איך לעזור לילדים להעביר את הזמן בנסיעות ארוכות

איך לעזור לילדים להעביר את הזמן בנסיעות ארוכות

נסיעות ארוכות מחוץ לעיר עלולות להיות מתישות לכולם אבל במיוחד לילדים. ילדים משועמים וחסרי מנוחה עלולים להפוך את הנסיעה שלכם לשבעה מדורי גיהינום. כדי שהדבר הזה לא יקרה כדאי להכין מראש פעילויות יצירתיות ומרתקות לילדים. אם אתם לא יודעים כיצד לבדר ולשעשע את הקטנים במהלך שעות רבות של נסיעה בחלל צפוף וקטן, אל דאגה. היכנו בשבילכם כמה רעיונות שיהפכו את הנסיעה למהנה יותר.

הכנת תיק

לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב לוודא שלקחתם בתיק שלכם כל מה שדרוש כדי להעסיק את הילדים. אתם יכולים למלא את התיק בחטיפים, הם יכולים להיות בריאים ולא מסבים בלגן. כדאי להימנע מחטיפים המכילים כמות גדולה של סוכר, הדבר יכול לגרום לילדים להיות חסרי מנוחה ועצבניים. כמו מומלץ לקחת בתיק כמה מחברות צביעה, דברי יצירה ומשחקים.

מחברות פעילות

סוג של מחברות יכול לכלול חוברות צביעה, סודוקו לילדים או פאזלים פשוטים.

כליי יצירה 

כליי יצירה יכולים לכלול נייר צבעוני, מקלות דבק וטושים. עיסוק ביצירה במהלך נסיעה ארוכה יכול להעביר את הזמן בקלות.

משחקים 

משחקי קופסה או קלפים יכולים להיות דרך מצוינת להעביר את הזמן. 

תיק עזרה ראשונה 

לנסיעות ארוכות כדאי לקחת אתכם תיק של עזרה ראשונה. בסוג כזה של נסיעות עלולות לקרות אין ספור דברים, ולכן מומלץ שתיק עזרה ראשונה יהיה תמיד אתכם ברכב. התיק יכול לכלול פלסטרים, חומרי חיטוי, וכמה תרופות בסיסיות כמו לכאבי ראש ובטן.

טאבלטים

לתת לילדים להתעסק בטאבלטים וסמרטפונים זה פתרון נוח להעסיק אותם בנסיעות ארוכות. אולי חלקיכם לא רוצים שילדיכם יהיו שקועים זמן רב במסכים עם משחקים רדודים. פתרון אידיאלי זה להתקין במכשירים משחקים ותכנים חינוכיים. ישנם הרבה אפליקציות המיועדות ללמידה ופאן. הצפייה בסרטים חדשים או אלה שאנו אוהבים יכולה לגרום לזמן לעבור מהר יותר. מומלץ לשים סרטים לילדים בחלק האחרון של הנסיעה, כך כשהם יסיימו לצפות בסרט אתם כבר תגיעו ליעד.       

הההזנה למוסיקה וספרים דיגיטליים היא גם אופציה נהדרת להעברת הזמן. תיצרו בשבילם פלייליסטים עם השירים שהם אוהבים או תמצאו להם ספרים דיגיטליים מעניינים. לרוב בכלי רכב 7 מקומות קיימת מערכת מוליטמדיה מתקדמת המאפשרת להתקין דרך USB קטעי שמע חיצוניים. 

עבודת צוות

דרך נוספת להפיק את שיעומם של הילדים היא לשתף אותם בתכנון מסלול וקריאה במפה. לפני תחילת הנסיעה תלמדו את הקטנים לקרוא במפות ותתנו להם לנווט את הדרך. כמו כן תתנו לילדיכם להחליט איפה תיעצרו למנוחה ונקודת ביניים, וכך הקטנים יהיו שקועים יותר בהגעה לנקודות ביניים מאשר הגעה ליעד הסופי.

משחקים אינטראקטיביים

משחקים שכל בני משפחה יכולים להשתתף זה גם אופציה נפלאה להעברת הזמן. "אני מרגל" זה משחק פופולארי לילדים קטנים יותר. אחד המשתתפים צריך לחשוב על מילה ואחרים צריכים לנחש מהי. המשחק יכול לפתח אצלם אוצר מלים וללמד אותם מושגים חדשים. ארץ עיר הוא משחק עוד משחק מעשיר וכיפי שאפשר לשחק בו במהלך הנסיעה.

תחנות בייניים

בלתי אפשרי להשאיר את הילדים ישובים זמן רב במהלך הנסיעה, הם צריכים לזוז. אם הקטנים יישבו זמן רב בחלל סגור הם עלולים להפוך להיות עצבניים וחסרי מנוחה. תעצרו כל שעתיים או שלוש שעות במקומות שבהם הם יכולים להתרוצץ ולהוציא אנרגיה. תחנת ביניים יכולה להיות פארק עם מגרש משחקים או אפילו שדה פתוח. תחנות מנוחה האלה טובות לא רק בשביל הילדים אלא גם בשבילכם.

בסופו של דבר, נסיעות ארוכות ברכב אינן חייבות להיות מייגעים וקשיים מנשוא. אפשר לעבור את הנסיעה בלי נדנודים בלתי פוסקים "מתי אנחנו כבר מגיעים?" עם תכנון קפדני ומדוקדק של הנסיעה ומעט יצירתיות תוכלו להפוך את הטיול להרפתקה נפלאה עם שלל פעילויות מהנות וחוויות מרגשות לילדים שלכם. אולי גם אתם תיהנו מהדרך, אחרי ככלות הכול הדרך חשובה לא פחות מהמטרה.