איך מתמחרים הובלה בירושלים – ולמה המחיר יקר יותר מעיר אחרת?

איך מתמחרים הובלה בירושלים – ולמה המחיר יקר יותר מעיר אחרת?

מאז שחוברה לה יחדיו, ירושלים לא מפסיקה להתפתח. מספר התושבים בעיר הבירה כבר עבר את ה-900,000 וגם מבחינת שטח השיפוט מדובר על הישוב הגדול ביותר בארץ עם 125 קמ"ר. בנוסף צמחו גם ישובים רבים סביב ירושלים, ובאופן טבעי מתבצעות בכל האזור הובלות רבות מדי יום.

בחלק מהמקרים העלות של ההובלה גבוהה יותר בהשוואה לאזורים אחרים בארץ, וכדי להבין למה כדאי לדעת איך בעצם מתמחרים את השירות.

היקף ההובלה

הגורם הראשון שקובע את המחיר שגובה חברת הובלות בירושלים עבור כל שירות הוא היקף ההובלה.
הובלה של דירת חדר זולה יותר מהובלה של דירת 5 חדרים, הובלת מחסן גדול יקרה יותר מהובלה של מספר פריטים בודדים, והובלה של פסנתר כנף תעלה לכם קצת יותר מהובלה של פסנתר רגיל, וזאת בגלל הממדים הגדולים יותר שמחייבים עבודה רבה יותר.
מבחינת פרמטר זה כמובן שאין הבדל בין הובלה בירושלים לבין הובלה בשאר חלקי הארץ. אם תרצו להוזיל את מחיר השירות, כדאי לבחון היטב אם אתם באמת זקוקים לכל הפריטים גם במקום החדש שאליו אתם עוברים. אם יש חפצים מיותרים כדאי למסור אותם למי שיכול להפיק מהם תועלת (ובמיוחד נזקקים) או להיפטר מהם (את אלה שאפשר למחזר רצוי להעביר לאתרים המיועדים לכך). בדרך זו היקף ההובלה יהיה קטן יותר ותצטרכו לשלם פחות.

המרחק בין נקודת המוצא ליעד

פרמטר משמעותי נוסף לגבי מחיר הובלות בירושלים הוא המרחק בין נקודת המוצא ליעד שאליו מעבירים את כל התכולה.
מבחינה זו יש לעובדה שירושלים היא עיר ענקית השפעה על העלות: אם למשל בתוך ערים כמו גבעתיים או אשדוד, או אפילו ערים גדולות כמו תל אביב וחיפה, המרחקים יחסית מצומצמים, בתוך ירושלים ייתכנו מרחקים גדולים – ובהתאם המחיר יהיה גבוה יותר. השוואת מחירים מקיפה תעזור לכם למצוא הובלה בירושלים בזול גם כשלמשל עוברים משכונה בצפון העיר כמו פסגת זאב לשכונה דרומית כמו גילה.

מועד המעבר

עוד גורם שמשפיע על התמחור של ההובלות ברחבי ירושלים הוא מועד המעבר.
הסיבה לכך היא אחד הכללים הבסיסיים בכלכלה: ביקוש והיצע. בימים הראשונים של כל חודש, וגם בימים האחרונים, הביקוש לשירותיהם של מובילים בירושלים גבוה יותר, ומאחר שההיצע לא משתנה, המחירים עולים.
ההמלצה היא לתזמן את המעבר לימים אחרים, ובמיוחד להתגמש לגבי המועד, וכך לשלם פחות עבור שירות ברמה גבוהה.

האם ישנם גורמים שהופכים את ההובלה למסובכת יותר?

פרמטר נוסף שעשוי להפוך את ההובלה בירושלים ליקרה יותר בהשוואה לערים אחרות בארץ הוא סיבוכים שונים שנובעים מהאופי הייחודי של העיר בת 3,000 השנים.
בירושלים יש סמטאות רבות, כולל כאלה שרכבי ההובלות לא יכולים להיכנס אליהן ולכן המובילים צריכים להקדיש יותר זמן להעמסת הרכב ולפריקתו. בנוסף ישנם בניינים ישנים רבים שבהם אין מעלית וחדרי המדרגות צרים, ולכן הוצאת הפריטים מהדירה או הכנסתם למקום החדש מסובכת יותר. בכל מקרה שכזה עלות ההובלה תהיה גבוהה יותר – מומלץ לא להתפשר על איכות המובילים כדי שלא ייגרם נזק לרכוש שלכם.

הוסף תגובה