איך נמנע בבית נזקים שיתרחשו כתוצאה מאש?

כאשר יש שריפה בבית, הרי שהדבר החשוב ביותר הוא קודם כל לוודא שיא שלא ייפגע – ואחר כך צריך להתמודד כמובן עם תוצאות השריפה, ולהתחיל בתהליך של טיפול בנזקי אש כולל טיפול בקירות, בשטיחים, בריצוף, בספות, בריהוט, ובחלקים נוספים בבית. עם זאת, ברור שנעדיף להימנע מכל זה מלכתחילה. אז איך נוכל למונע תאונות שמערבות אש בבית?

 

כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם

  • השגיחו על כל אש דולקת – קודם כל, כדי שלא יהיה צורך להזמין מומחה שיבצע טיפול בנזקי אש, צריך לוודא שאתם לא משאירים שום מקור אש ללא השגחה. זה כולל את הכיריים שלכם, תנורים שונים בבית, סיגריה שהדלקתם, וכיו"ב. שימו לב שזה נכון גם לכל מכשיר אשר פולט חום – כמו למשל תנורי סולר, תנורים חשמליים, ועוד.
  • כיבוי סיגריה – אם אתם מעשנים, הקפידו תמיד על כיבוי מלא של הסיגריה. רצוי מאד שלא לעשן בסמוך לחומר דליק כמו למשל השטיח שלכם, הספה, וכיו"ב.
  • בדיקות חשמל – אם עברתם לאחרונה לדירה ישנה יחסית, ואתם לא רוצים להתמודד עם טיפול בנזקי אש בהמשך, כדאי להזמין מומחה שיבדוק את תשתית החשמל. לעתים בדירות ישנות תשתית החשמל עלולה להיות לקויה מבחינה בטיחותית. בדיקה מקדימה תוכל למנוע תאונות מצערות.
  • החזיקו באמצע לכיבוי אש – לא צריך בהכרח להתקין מערכת ספרינקלרים. כדי שבהמשך לא יהיה צורך לבצע טיפול בנזקי אש, מספיק להחזיק במטף בבית שיהיה יעיל נגד רוב סוגי השריפות.
  • התקינו גלאי עשן – משהו שבהחלט כדאי לשקול אותו. העלויות של גלאי העשן אינן גבוהות, והוא יכול לספק לכם התראה בזמן אמת במקרה של שריפה, ובכך תוכלו לטפל בשריפה עוד בשלבי הראשונים.
  • אש וילדים – הרחיקו תמיד ילדים מסביב שבה יש אש. אל תתנו לילדים להדליק את האש בעצמם לפחות עד גיל 13-14, והקפידו על כללי הטביחות באש עימם.

 

ואם בכל זאת הייתה שריפה?

כמובן שאם חס וחלילה הייתה שריפה, אזי כדאי לפנות במהירות לגורם שיוכל לספק לכם שירות של טיפול בנזקי אש, אולם תמיד עדיף להימנע מכך מראש, ופשוט להקפיד על הכללים הללו מראש.

הוסף תגובה