אלק בולדווין  Alexander Rae "Alec" Baldwin III

אלק בולדווין  Alexander Rae "Alec" Baldwin III

אין הרבה שחקני קולנוע או טלוויזיה, שהצליחו לעשות קאמבק מרשים כל כך כמו שעשה אלק בולדווין בשני העשורים האחרונים, ועוד בז'אנרים שהם פחות מתאימים לדמויות שהוא שיחק אותן. זה רק מבליט את הייחוד שלו כשחקן ויתרה מזו, את הייחוד של הקאמבק שלו.

אלק בולדווי, הוא לא עוד שחקן קולנוע שעבר לטלוויזיה. מדובר במי שהתחיל את דרכו בתיאטרון בהצלחה רבה, המשיך משם לאופרות סבון שונות ובתחילת שנות התשעים התחיל לשחק בקולנוע, בשורה של סרטים, שחלקם נחשבים עד היום למאוד משמעותיים וחשובים.

למרות שהוא החל את דרכו בסרט קומדיה "ביטלג'וס" בשנת 88, מרבית סרטיו, בוודאי המוכרים שבהם, היו דרמות וסרטי מתח. בין היתר הוא שיחק במרדף אחרי אוקטובר האדום, שם שיחק את דמותו המוכרת של ג'ק ראיין, גלנגרי גלן רוס שם שיחקן מנהל בסוכנות נדל"ן, הבריחה בשנת 94, שהיה לחידוש לסרט משנות השבעים, פסק דין, קוד פרוץ, ופרל הארבור, סרט שמציג התגובה האמריקאית על המתקפה היפנית. בשנת 2003 הוא היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן משנה על משחקו בסרט "קולר-להרגיש את וגאס" שם הוא שיחקן מאפיונר.

בשנות האלפיים הוא שיחק בשני סרטים משמעותיים של מרטין סקורסזה, הטייס וכן שתולים, בשניהם הוא שיחק ביחד עם ליאונרדו דיקפריו ושורה ארוכה של שחקנים מוכרים, כולל ג'ק ניקולסון, מאט דיימון, מרטין שין ועוד.

הקאמבק הטלוויזיוני שלו, החל בסוף שנות התשעים, אז שיחק במספר פרקים בסדרה הקומית "חברים" בתור בן זוגה של פיבי, אך הסיפור האמיית שלו, התרחש בשנת 2006, אז עלתה למסכים הקומדיה "רוק 30" שם הוא שיחק את דמותו של ג'ק דונגי, מנכ"ל רשת NBC, קפיטליסט שרוצה לכל הזמן להראות לכולם כמה הוא עשיר. על תפקיד זה זכה בשני פרסי אמי, שלושה פרסי גלובוס הזהב, וכן שבע פעמים בפרס גילדת השחקנים. הקאמבק נמשך, עם השתתפותו הקבועה בתוכנית סטארדיי נייט לייב, מתוכניות הבידור הפופולאריות והוותיקות ביותר על המסכים בארצות הברית. בתוכנית הוא מחקה את הנשיא דולנד טראמפ, חיקוי שזכה לחשיפה בכל העולם.

בזכות הצלחתו כשחקן קומי, הוא הוזמן בשנת 2010 להנחות את טקס האוסקר ביחד עם סטיב מרטין.

מעט על חייו

אלק בולדווין נולד בלונד איילנד, לאב מורה להיסטוריה ומאמן פוטבול. יש לו שלושה אחים, שלושתם שחקני קולנוע אך פחות מוכרים ממנו. הוא למד אוניברסיטת וושינגטון במשך 3 שנים ולאחר מכן עבר לאוניברסיטת ניו יורק, שם סיים את לימודיו בהצלחה.

בשנת 93 הוא התחתן עם השחקנים קים ביסנג'ר, נולדה להם ילדה אחת, אך הם התרגשו בשנת 2001. כיום הוא נשוי להילריה, ויש להם ארבע ילדים.

הוא מנהל אורח חיים טבעוני, נחשב פעיל מאוד בפוליטיקה האמריקאית, לא פעם הוא מתבטא בנושאים שונים. כמו כן, מלבדו עבודתו כשחקן, הוא מקריין לא פעם סרטים וכן ספרים מוקלטים.

הוסף תגובה