אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות

הגילוי – "אני מחפש ריגוש…."

יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.
בני הזוג הגיעו לפגישת ייעוץ זוגי מחויכים ומנומסים. יואב נראה אדם חריף מחשבה. מדבר הרבה בצורה שכלית ונמנע מלפגוש את העולם הרגשי שלו. רבקה בת הזוג ישבה ממול, פגועה ומעורערת מהגילוי על הקשרים שבעלה מנסה לפתח לעצמו עם נשים אחרות. "אני מחפש מישהי שמחפשת ריגוש כמוני. במקרה הגעתי למישהי שמחפשת קשר מיני בתשלום וזה לא מצא חן בעיני וניתקתי". יואב היה עסוק בלהסביר את הצורך שלו, והתעלם בעקביות ממה שמתרחש אצל רבקה. "אני יודע שאפשר לשכנע אותה להבין את הצורך שלי. הרבה דברים השתנו אצלינו עם הזמן, לאחר שהסברתי לה בהגיון והיא השתכנעה". התבוננתי בו והערכתי מצד אחד את המוכנות שלו לשים את האמת שלו בצורה גלויה על השולחן. התפלאתי איך אדם כמותו המצהיר כי הוא אוהב ומעריץ את אשתו, מתקשה לשים לב לרגשותיה ולמצוקה שלה.

האם אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
לרבים מאיתנו תחושת החמצה על דברים שלא הספקנו לעשות. יש כאלה שנשאו מוקדם מידי, יש כאלה שלא נתנו הזדמנות לקשר אחר וחווים פספוס, יש כאלה שלא התנסו מבחינתם וישר התבייתו על הקשר הזוגי הראשון שלהם. להגיע למערכת נישואין ממקום שכזה יוצר קרקע פוריה לקשיים שיפריעו לחיבור של בני הזוג. למחשבות שאולי אני לא במקום הנכון, בקשר שבאמת מתאים לי. הרצון "להשלים" התנסויות שלא התרחשו, יחד עם רצון לשמר את הקשר הנוכחי לרוב איננו אפשרי. למרות זאת יהיו כאלה שירצו להנות משתי העולמות, עולם הרווקות ועולם הנשואין.

הדילמה של היועץ הזוגי
לנקוט עמדה לטובת בת הזוג שמרגישה פגועה ונבגדת, זאת אולי העמדה המיידית שהיועץ הזוגי ינטה לעשות. לכבות את השריפה בעודה באיבה. גישה שכזאת עלולה להשאיר שם בפנים גחלים לוחשות, המספרות על החמצה, על המצאות בקשר הזוגי נוכחי כי אני חייב, כי אני לא רוצה לפגוע, ולא ממקום שאני בוחר ורצה את המערכת הזוגית הזאת. לתת מקום, הן למה שראוי ומקובל, לצורך שלה בלהרגיש האחת והיחידה. יחד עם הרצון לתת מקום וביטוי לצורך אחר שנמצא אצלו, שרוצה לבוא לידי ביטוי, זאת האומנות שבתהליך של ייעוץ זוגי. הדבר יעשה תוך ניווט התהליך לפתרון אפשרי ויציב שיאפשר לשני בני הזוג להמשיך להיות ולצמוח יחד.

https://youtu.be/f5-UsjLsfkk

הוסף תגובה