ארבע קושיות בנושא איפור ותשובות – מאת אמן האיפור ירין שחף

א. מה אורך מדף של מוצרי איפור וכיצד ניתן לזהות מוצר שחלף זמנו?


תשובה: תאריך תפוגה של מוצרי איפור נמדד מרגע פתיחתו וחשיפתו לחמצן. שפתון שנה וחצי, מסקרה שלושה חודשים, צללית וסומק שנה וחצי. מייק-אפ שנה. מוצר יכול להתקלקל גם לפני תאריך התפוגה במידה ולא אוחסן כיאות. (כמו: בתנאי לחות באמבטיה או בחשיפה לטמפרטורה חמה). כעקרון, הדרך הטובה והקלה ביותר היא פשוט להריח את המוצר, במידה וריחו הפך לא נעים והוא איבד ממרקמו הטבעי יש להשליכו. מדד נוסף הוא הצבע, צלליות שדהו או שפתון שאיבד מהגוון הטבעי יכול להזיק לגרום לגירוי בעור ולתופעת פצעונים .


ב. אני באמצע שנות השלושים לחיי ויש לי צניחת עפעף, העיניים נראות קצת סגורות ומעט כבויות. האם יש סגנון איפור כלשהו שיכול לגרום להארת העיניים וכיצד ניתן ליצור תחושה שלעיניים מורמות ופתוחות?


תשובה: כללי: איפור מעושן-לא, צלליות מבריקות מטאליות –לא. צלליות מט בהירות-כן, איילנר עם סיומת זוויתית כלפי מעלה כן. צלליות – יש להניח בגווני פסטל ובגימור מט על החלק הנפול ומשם לטשטש החוצה וכלפי מעלה. ע"מ "להרים" את העין ניתן להניח צללית נוספת בהירה (לבנה) על השטח הנותר ממש עד לגבה. אייליינר – מציירים קו שחור דקיק מבסיס העפעף העליון הפנימי כלפי חוץ כאשר הסיומת מודגשת כלפי מעלה (יש לטשטש את האייליינר עם הצללית). מסקרה- השתמשי בסוג המאריך ריסים גם על העליונות וגם על התחתונות ובעזרת מעגל ריסים יש ליצור קשת עליונה ותחתונה מודגשת. לתיחום העין יש ליצור קו תחתון בלבד בעזרת עיפרון עיניים בגוון בהיר. עיצוב גבות דק ובעל קשת רחבה יתרום לתחושת עין מוארת.


ג. לאחרונה השלתי כ-15 ק"ג בעקבות דיאטה. הרגשת האופוריה נמהלה בעצב, בעקבות מראה פנים שהפך מעט נפול גם הקמטים הפכו בולטים יותר מאי פעם. כיצד מומלץ להתאפר בעקבות המראה החדש?


תשובה: לאחר שינוי דראסטי בתהליך הורדת משקל , נוצרת תופעה של שינוי במבנה הפנים . כדי לשפר את מראה הפנים ניתן להיעזר בתכשירי איפור שונים:


1.קונסילר – תכשיר המיועד "למלא" ולהאיר אזורים שקועים. הוא טוב במיוחד לשימוש מתחת לעיניים בכדי לשפר את מראה "השקיות" וגם לצידי הפה על מנת לרכך את הקמט שמתחיל מהאף ויורד לכיוון הסנטר. 


2. חשוב להקפיד לרכוש קונסילר הבהיר משמעותית מגוון עור הפנים הטבעי. צבע בהיר יוצר תחושת הארה ותחושה של מקום מורם וגבוה יותר וזה בדיוק מה שצריך לעשות כשיש קמטי נפילה ושקעים.


3. המלצתי על צלליות במרקם מט ובגוונים בהירים של גווני פסטל


4. סומק – ע"מ "להרים" את הפנים ולהעניק להם מראה פחות נפול יש למרוח את הסומק בזווית הפנים יותר קרוב לאזור האוזניים והרכות. הנחת סומק במרכז הפנים תיצור תחושה נפולה יותר ואילו הסומק בצידי הפנים יצור תחושה של פנים מורמות יותר.


5. בתקופת הקיץ בפרט ובכלל לאחר דיאטה, המלצתי לפני תהליך האיפור למרוח על הפנים כמות נדיבה של קרם לחות ולהמתין כ15- דקות לספיגתו המוחלטת. ככלל רצוי להשתמש בקרם לילה מזין כמו גם להרבות בשתייה על מנת להעניק לעור הפנים מראה בריא חלק יותר.


ד.בעונה החמה, כאשר אני משתמשת בעפרונות איפור, העיניים מתחילות לדמוע במהירות ונוצרת תחושת גירוי בלתי נסבלת. האם יש דרך להתגבר על כך?


תשובה: עפרונות איפור הופכים בעייתים במיוחד בתנאי חום ולחות הם נוטים לנזול , קצוותיהם צוברים חיידקים ובעלי עיניים רגישות עלולים לסבול מכך. חשוב להשתמש במכסה בתום השימוש. קיימים גם עפרונות היפו-אלרגנים לבעלי עיניים רגישות. בנוסף מומלץ לאפסנם בתא ההקפאה במקרר ורגע לפני השימוש "לחממם" בעזרת ציור על כף היד ע"מ להחזירם לטמפרטורה הרגילה של הגוף . ניתן גם לוותר בכלל על שימוש בעיפרון וליצור אפקט דומה של מסגור העין בעזרת צללית שנרטיב עם מעט מים ואת קו הקונטור נצייר בעזרת במכחול דק.


ולמי שרוצה להפוך למלכה מיצרית, יש גם דוגמת איפור…(בתמונה)


ירין שחף, מורה לאיפור ומנהל בית הספר הגבוה למקצועות האיפור

הוסף תגובה