ארוחת בוקר ישראלית

ארוחת בוקר ישראלית

ארוחת הבוקר הישראלית נחשבת לאחת הטובות והמשובחות ברחבי תבל. יש שפע שלא קיים בכל מקום בעולם והמגוון של המזון שניתן לבחור ממנו את הרכבת ארוחת הבוקר שלכם הוא לא פחות מעצום. במאמר זה אנו מצדיעים לתרבות ארוחת הבוקר הישראלית, הצטרפו אלינו למחווה של כבוד.

קצת היסטוריה

ארוחת בוקר ישראלית היא בעלת סגנון ייחודי אשר מקורה נעוץ בקיבוצים. עם הזמן הפכה ארוחת הבוקר הזו לפופולרית בקרב בתי המלון בישראל כמו גם במסעדות. בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל, היו חברי הקיבוץ נוהגים לאכול את כל הארוחות שלהם לאורך היום בחדר אוכל משותף. בשעות הבוקר הוגשה ארוחה קלה, ולאחר מכן היו יוצאים לעבוד את השדות. בסיומה של העבודה היו חוזרים חברי הקיבוץ לחדר האוכל ואוכלים ארוחת בוקר נוספת בצורת בופה. בשנות ה-50 התחילו בתי המלון הישראליים להגיש גם הם את ארוחת הבוקר בצורת בופה, הלקוחה מהסגנון שהיה קיים בקיבוצים.

מאפייניה של ארוחת הבוקר הישראלית כוללים מגוון עשיר של סוגי לחמים, ריבות במגוון טעמים, מאפים מלוחים ומתוקים כגון ברקסים וקרואסונים, מוצרי חלב כמו גבינות רכות וקשות, חמאה, מעדנים שונים, יוגורט, סלטי ירקות טריים ומבושלים, פירות טריים חתוכים, מגוון דגים, ביצים בכמה צורות כמו חביתה, מקושקשת, שקשוקה וגם דגני בוקר וגרנולה. לצידם מוגשים משקאות חמים וקרים כמו קפה שחור או נמס, תה במגוון טעמים, שוקו ומיצים. ארוחת הבוקר הישראלית אינה מכילה מוצרי בשר, בניגוד לרוב ארוחות הבוקר הנפוצות בעולם. הדבר נובע משום שביהדות, לא נהוג להגיש בשר וחלב יחד באותו השולחן. 

ארוחות בוקר ישראליות משודרגות

מאז ימי הקיבוצים וחדרי האוכל המשותפים חלפו להן שנים רבות ועימן הצורך לשדרג ולשפר את ארוחת הבוקר הישראלית.

כיום תוכלו למצוא ארוחת בוקר מפונפנות שבהן תוגש לכם פרוסת לחם מדגנים מלאים, ממרח אבוקדו מתובל בעדינות בלימון ושמן זית עם פרוסות בצל סגול, נתח של סלמון מעושן משובח, מעט מלח גס ופלפל שחור גרוס לצד ביצה קשה שהוכנה באופן מדיום.

עוד טרנד שכבש את ארוחות הבוקר הוא הגשתן בתוך קרואסון, כך ניתן למצוא גבינות עשירות כרוקפור, משולבות עם ביצת עין שניגרת מתוך הקרואסון, בשילוב מלפפונים חמוצים, עגבניות שרי ממולאות בגבינת שמנת ועוד.

מי שמחפש עוד ארוחות בוקר מפונפנות יכול למצוא שתי ביצי עין על גבי שתי פרוסות של באגט לצד אספרגוס חלוט ברוטב חרדל דיז'ון, חציל מטוגן בפרמז'ן ופפריקה אדומה.

ארוחת בוקר ישראלית כמיטב המסורת

בארץ ישראל היפה יש שפע של קיבוץ גלויות מרחבי תבל. כל עדה מביאה איתה את ארוחת הבוקר המסורתית שלה וביחד נוצר פיוז'ן מגניב של מטבחים.

תוכלו למצוא ארוחתו בוקר המכילות בורקסים מהמטבח הביתי של אימא של גבינה או תרד עם גבינה, תפוחי אדמה ופטריות לצד ביצה קשה וסלט ירוקת קצוץ עם הרבה לימון.

תוכלו למצוא ג'חנון שנאפה כל הלילה בחום נמוך בתוך סיר הג'חנון המפורסם, המוגש עם ביצה קשה ורסק עגבניות שאפשר לאכול עם מעט שמן זית ולימון ואפשר להוסיף לו גם קצת סחוג חריף.

תוכלו למצוא שקשוקה אדומה עם עגבניות וביצים או שקשוקה לבנה עם שמנת, תרד וביצים.

גם הבייגל האמריקאי עם גבינת השמנת והסלמון המעושן עשו עלייה משכבר הימים וניתן למצוא אותם גם לצד לביבות תפוחי אדמה כמיטב המסורת במטבח האשכנזי.

המלאווח גם הוא מהווה ארוחת בוקר בסגנון הג'חנון ולמי שמתעקש על שדרוג מעניין יכול להכניס לתוכו רוטב עגבניות או קטשופ, להוסיף גבינה צהובה ושלל תוספות אהובות ולקבל הכלאה בין מלוואח לפיצה לטוסט – יאמי.

עוד ארוחת בוקר ישראלית אהובה במיוחד היא המוזלי. אומנם לא מדובר בארוחת בוקר מסורתית, אך היא בהחלט נפוצה, טעימה ומזינה עד מאוד. הדבר תקף גם לגבי צלחת של פירות טריים שמהווים ארוחת בוקר מרעננת להתחיל איתה את היום. 

חובבי הסלטים יכולים להתענג על ארוחת בוקר של סלט ניסואז', שכולל בתוכו כל מה שצריך כדי להתחיל את היום כראוי באופן מאוזן, בריא ומזין במיוחד.

יש מקומות בעולם וגם בישראל כמובן, שאת הבוקר מתחילים עם צלחת של לבנה עם שמן זית וזעתר, וממש לצידה יש צלחת נוספת עם חומוס טרי, שמן זית והרבה פטרוזיליה. ילוו את הצלחות האלו, צלחת של ירקות טריים חתוכים גס, פלפל ירוק חריף ופיתות טריות משובחות שזה עתה יצאו מן הטאבון הלוהט.