ארוחת בוקר על המחבת

ארוחת בוקר על המחבת

קמת בבוקר ואתם מלאי מרץ, מתחשק לכם להכין איזו ארוחה טעימה שאיתה תפתחו את היום. למרות שאתם יכולים להכין שלל ארוחות בוקר מעניינות, בכתבה הזו ניתן לכם שלל רעיונות לארוחות בוקר שאתם יכולים להכין על המחבת! הצטיידו בתרווד ומחבת ובואו נצא לדרך.

שקשוקה אדומה

הארוחה הראשונה על המחבת שאנחנו ממליצים עליה היא שקשוקה. עגבניות טריות עם בצל ושום מתבשלות על אש גבוהה ואליהן מצטרפות כמה ביצים והרי לכם ארוחת בוקר סופר טעימה. כל מה שאתם צריכים הוא לחמנייה טרייה או חלה טובה, אם נשארה לכם כזו משבת, לטבול את העגבניות האלו בחלק הרך והטרי ולהתחיל את היום שלכם בטעמים עמוקים של עגבניות מתוקות.

מי שרוצה לשדרג את השקשוקה שלו יכול להוסיף לה גבינה בולגרית, טחינה וגם פטרוזיליה קצוצה. מי שמעדיף להתחיל את הבוקר עם טעמים של בשר יכול להוסיף לשקשוקה חתיכות של נקניקיות.

שקשוקה לבנה

מי שרוצה להתחיל את הבוקר דווקא עם טעמי שמנת עדינים, יכול להכין שקשוקה לבנה. הוסיפו פנימה כמה עלי תרד בייבי, בצל ופטריות שמפיניון, שמנת וגם גבינת פרמז'ן ומעל כל הטוב הזה שברו את כמות הביצים הרצויה. גם כאן תסייע לכם לחמנייה נהדרת או פיתה חמה שתוכלו לטבול איתה את רוטב השמנת, המתערבב עם טעמי הביצים לכדי ביס מושלם. מי שרוצה יכול לשדרג את המנה עם חתיכות של גבינה צפתית, ולהוסיף גם עירית קצוצה.

מלוואח

עוד ארוחת בוקר כיפית ממש היא מלוואח קראנצ'י שעשוי שכבות שכבות של בצק מפנק ממש כמו שאנחנו אוהבים. המלוואח המסורתי מגיע עם ביצה קשה לצידו ורסק עגבניות טרי עם שמן זית ומלח. כעת נשאר רק לקרוע את המלוואח לחתיכות ולהתחיל לאכול. 

גרסה נוספת לארוחת בוקר טעימה בסגנון מלוואח היא גרסת הפיצה שבה פותחים את אמצע המלאווח, מסירים את החלק העליון ומורחים על החלק התחתון קטשופ או רסק עגבניות, מוסיפים גבינה צהובה ותוספות כמו זיתים, תירס או פטריות וסוגרים את חלקו העליון. הופכים ומשאירים על האש עוד כמה דקות.  

חביתה

מה תפור יותר על ארוחת בוקר במחבת מאשר חביתה? תוכלו להכין חביתה רגילה, חביתה מקושקשת, ביצת עין שתוכלו לטבול את הצהוב או ביצת עין הפוכה שתתקבל מעין ביצה קשה. את החביתה תוכלו להגיש על צלחת יפה, להכין סלט ירקות קצוץ עם שמן זית ולימון או סלט עלים ירוקים עם רוטב ויניגרט, להוסיף כמה גבינות אהובות, לחמניות חמות להכין כוס קפה, לסחוט מיץ תפוזים ויש לכם ארוחת בוקר קונטיננטלית במטבח הביתי שלכם! 

קן לציפור

אם יש לכם ילדים קטנים ואתם רוצים להכין להם גרסה מגניבה של ביצת עין, תוכלו להכין להם קן לציפור. בתוך מחבת גדולה המיס מעט חמאה, קחו פרוסת לחם או חלה, קרצו במרכזה עיגול – תוכלו לעשות זאת בעזרת חותכן עוגיות, טגנו אותה מעט במחבת ואז שברו אל תוך החור ביצה.

הילדים יקבלו ביצת עין שיושבת בתוך החור של הלחם שעוטף אותה מסביב. חתכו להם מקלות של מלפפון ירוק, הוסיפו רבעי עגבניות שרי, רצועות של גמבה ויש לכם ארוחת בוקר נהדרת שהקטנטנים שלכם יטרפו מיד.

פנקייק

אם מתחשק לכם ארוחת בוקר שחיתותית במיוחד, תוכלו להכין ערמת פנקייקים מפוארת וגבוהה. לפנקייקים שלכם תוכלו להוסיף סירופ מייפל או שוקולד, אבקת סוכר, דבש או סילאן, פירות טריים או  קצפת, כדורי גלידה, בוטנים מסוכרים, מרשמלו קטנים וכל תוספת אחרת העולה על רוחכם.