אתגרים ופתרונות לניהול עמדות טעינה בבניין משותף

אתגרים ופתרונות לניהול עמדות טעינה בבניין משותף

כיום, ליותר ויותר אנשים ישנם רכבים חשמליים, לכן לא יהיה זה בלתי סביר שבבית משותף אחד יהיו מספר רכבים חשמליים שונים. כאשר זו המצב, יהיה זה חכם ונוח במיוחד להציב בחנייה הביתית עמדות טעינה אשר יאפשרו לכל בעלי הרכבים לבצע הטענה של סוללת המכונית, בעת שהם שוהים בביתם.

כאשר מתקינים עמדות מסוג זה, עולים כמובן אתגרים מסוימים שעימם יש להתמודד. למרבה המזל, לאתגרים השונים שעולים ישנו גם מערך נהדר של פתרונות. במאמר זה נבחן את האתגרים והפתרונות לניהול עמדות טעינה בבניין משותף. 

כיצד מתקינים עמדות טעינה בבניין משותף?

חשוב להבין כי כאשר מתקינים עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבניין משותף, יש צורך בביצוע התאמה של התשתיות הקיימות בחניון הבניין. מאחר וכל בניין בנוי באופן שונה וצורכי הטעינה הם שונים בין משתמש למשתמש, יש צורך בהתאמה אישית של התשתיות לכל מקרה. עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף היא פתרון נוח במיוחד לכל מי שרוצה לבצע טעינה בזמינות נוחה וגישה ישירה, אך ישנה דרך שאותה יש לעבור בטרם תושלם ההתקנה. יחד עם זאת, אין ספק כי היתרונות הנובעים מההתקנה של תחנה זו, בהחלט שווים את התהליך הקודם לה.

התהליך יתחיל בראש ובראשונה באמצעות פנייה לחברה אשר מעניקה שירות של התקנת עמדות הטענה בבניינים משותפים. השיחה הראשונית יכולה להיעשות מטעם נציג של ועד הבניין, לאחר שהתקבלה החלטה משותפת על כך שניתן לבצע את ההתקנה. 

בעת השיחה הראשונית יהיה צורך במתן של מספר פרטים, כדי שתוכלו לקבל מיועץ החברה את ההצעה הטובה ביותר. במהלך השיחה תידרשו לתת פרטים כמו מספר מקומות החנייה בחניון הבניין, כמה רכבים חשמליים ישנם, באיזה סוג חניון מדובר ועוד. כמובן שהפרטים אותם אתם תספקו לא יהיו הנתון היחיד עליו תתבסס החברה להתקנת העמדות. אל החניון יגיע סוקר מטעם החברה אשר יוכל לספק המלצה ממשית אודות פתרונות ההטענה הנכונים ביותר עבור הבניין שלכם. 

לאחר בחירת מסלול ההתקנה הטוב ביותר עבורכם, תוכלו לקבל הצעת מחיר וחוזה אותו תוכלו לאשר יחד. לאחר החתימה על החוזה ניתן יהיה לגשת הישר לתהליך ההתקנה, אשר כולל התקנה של לוחות חשמל, התקנה של תשתית תקשורת וחיבור לניהול עומסי חשמל. בנוסף, תתבצע כמובן ההתקנה של העמדות עצמן. 

אילו אתגרים עשויים לעלות בעת ההתקנה של העמדות?

אם אתם בוחרים להתקין עמדות הטענה בבניין שלכם, אין זה אומר שהתשתיות בחניון מוכנות מידית לחיבור. למעשה, במקרים רבים ישנו צורך בהתאמה של התשתיות, כמו התקנה של לוחות חשמל שיאפשרו מדידה נכונה של צריכת החשמל וחלוקת עומסים מיטבית. התאמת התשתיות חשובה לא רק כדי להבטיח שתוכלו לבצע התקנה בטוחה ויעילה, היא חשובה גם לשם חלוקה נכונה של עלויות ההטענה, אשר יועברו ראשית לוועד הבית ומשם למטעינים לגבייה. כאשר אתם בוחרים בחברה מקצועית שתבצע את ההתקנה והתהליך כולו עבורכם, אתם יכולים להיות שקטים שכל אתגר של תשתיות ינוהל במיומנות גבוהה, למתן הפתרון היעיל ביותר. 

עוד אתגר אשר עשוי לעלות הוא הניהול של עמדות הטעינה עצמן, למשל במקרה של תקלות. למרבה המזל, גם כאן תוכלו ליהנות מפתרון נפלא. חברה מקצועית לא תעזוב אתכם ברגע שההתקנה הושלמה. למעשה, תוכלו לקבל תמיכה מקיפה במהלך השבוע במקרה שבו עולה תקלה הקשורה בעמדות הטעינה. בנוסף, כדי להבטיח ניהול יעיל עוד יותר, מומלץ לבחור בחברה המספקת התקנה של מערכת ניהול עמדות מרחוק, כדי לאפשר ניהול תקלות מבלי שתצטרכו לחכות לטכנאי.