בדיקת השכונה לפני קניית דירה

לפני שאנו בוחנים את הדירה, צריך לבדוק את האזור שבו אנו רוצים לגור וחובה לשים לב למספר בעיות אשר עלולות להשפיע על איכות חיינו בשכונה החדשה:

א) ידידות המדרכות להולכי רגל, בעיקר לילדים- עלינו לבחון את נושא הידידות בעיניהם של במשתמשים הרגישים ביותר, ילדים, זקנים, הורים עם עגלות תינוק, ולבדוק את הנוחות לגביהם। מדרכות רחבות אינן מועילות אם הם נחצות במקומות רבים על ידי כניסה לחניונים।
ב) רשת הרחובות – מהי מידת הנגישות למקומות החשובים לנו ביותר? האם עלינו לחצות כביש ראשי? לילדים, כביש ראשי וסואן הוא מחסום כמעט בלתי עביר, ובית ספר קרוב המצוי מעבר לכביש כאילו נמצא במרחק קילומטרים רבים.
ג) שימושי קרקע חשובים – על כל אדם להגדיל לעצמו מהם שימושי הקרקע החשובים לו ביותר, האם מדובר על בתי ספר? האם קופת חולים סמוכה היא הדבר החשוב? קרבה לתחנות תחבורה ציבורית? לפעמים גם קרבה לבית הסבא והסבתא הם הדבר החשוב מכל.
ד) אסתטיקה ורמת נקיון הרחוב – עיצוב הרחוב, ריהוט (ספסלים, פחי אשפה), צמחיה, הינם הדברים אשר עושים את ההבדל בין שכונה איכותית יותר או פחות। מרמת הנקיון ברחובות ניתן ללמוד הרבה על תפקוד ועל יחס הרשות המקומית.
ה) שטחים פתוחים – שטחים פתוחים וגינות ציבוריות משמשות טווח רחב של גילאים, ותפקידם הוא גדול וחשוב. חשוב שיהיה גן ציבורי קטן במרחק קטן יחסית מהבית/הדירה הנבדקת, וגן שכונתי גדול יותר במרחק גדול אבל עדיין בטווח הליכה.
ישנם עוד פרמטרים רבים, ועל כל אחד מאיתנו לחשוב ולהגדיר את הצרכים שלנו ורק אחר כך לצאת למסע החיפוש אחר הדירה שתשרת אותנו.
בדק בית לפני קניה, מחשבה מעמיקה על הצרכים ובחינת התאמת המציאות לצרכים יכולים לסייע לנו רבות בקבלת התשובה הנכונה.

הוסף תגובה