בובספוג – הסדרה שכל הורה מכיר

אין ספק שסוג הסדרות הכי פופולארי בקרב ילדים, הן סדרות אנימציה. זה היה כך גם בעבר, עוד מימי מיקי מאוס וחבורת דיסני, דרדסים וקטקטים, ועוד שורה ארוכה של סדרות שכל הילדים, בכל העולם, גדלו עליהן.

אחת הסדרות הכי פופולאריות בקרב ילדים בשנות האלפיים, היא בוספוג. סדרת אנימציה אמריקאית שהחלה את דרכה במאי 99, ונמשכת עד היום. הסדרה זוכה להצלחה גדולה, לא רק בקרב ילדים ברחבי העולם, אלא גם בקרב מבקרים ומומחים בתחום ההוראה והטיפול בילדים, אשר סבורים שמדובר בתוכנית ייחודית, חינוכית ומאוד מרשימה בכל היבט שהיא.

בובספוג היא סדרה שעלילתה מתקיימת בעיר תת-מימית (הסדרה עצמה נוצרה על ידי ביולוג ימי ואנימטור, סטיבן הילנברוג), והיא מתמקדת בבוב שהוא ספוג ים צהוב שכן בתוך בית עשוי אננס עם חיית מחמד, גארי החילזון, והוא עובד בתור טבע במסעדת מזון מהיר. העלילה עוסקת בהרפתקאות ותסבוכות שונות אליהם הוא נכנס לעיתים תכופות עם חבריו הטובים.

ביקורות על הסדרה

בובספוג כאמור זוכה לשבחים רבים ולביקורות מהללות. היא נחשבת לסדרת האנימציה הטובה ביותר שמשודרת בערוץ הילדים הפופולארי "ניקלודיאון" ומגזין טיים בחר בה כאחת מהסדרות הטובות ביותר אי פעם. במהלך השנים היא זכתה גם לפרסים שונים בטקסים לתוכניות ילדים.

על דמויות ושחקנים בסדרה

כאמור בוב ספוג הוא הדמות הראשית שסביבה סובבת הסדרה, לצידו יש את פטריק סטאר, כוכב ים ורוד שהוא חברו הטוב של בוב, יצור נחמד אך טיפש, סקוויידוויד, תמנון גס רוח ומאוד לא חברותי, שכנו של בוב ואויבו העיקרי, למרות הוא גם עובד איתו במסעדה וסנדי היא סנאית שמשחקת על תקן החברה הטובה של פטריק ובוב.

לצדם משחקים עוד דמויות שונות, כולל יוג'ין שמשמש כבוס של בוב, גארי החילזון, חיית המחמד של בוב ושלדון שהוא הנבל הראשי בסדרה.

כל הדמויות כאמור מאוירות. בסדרה שמשודרת בישראל, הדמויות מדובבות לעברית על ידי שחקנים כגון עידו מוסרי, עמי מנדלמן, יובל סגל, נורית בנאי ועוד.

פרטי טריוויה על הסדרה

בשנת 2004 בעקבות ההצלחה הגדולה של הסדרה, היא הפכה לזיכיון, ואז החלו לייצר מוצרים שונים שנשאו את דמותו של בוב וכן את דמותם של שאר חבריו לסדרה.

מלבד הסדרה יצאו במהלך השנים גם חמישה סרטים שחלקם עלו לאקרנים בקולנוע וחלקם שודרו רק בערוצי הטלוויזיה של ניקולדיאון ברחבי העולם. בנוסף בשנת 2016 יצא מחזמר על בסיס הסדרה אשר היה מועמד לפרס טוני למחזמר הטוב ביותר.

הוסף תגובה