בחירה מקצועית של צמיגי שטח

נסיעה בשטח מצריכה מבעל הרכב לדאוג לאביזרים איכותיים בכלי הרכב ובין היתר נדרש ממנו להציב צמיגי שטח איכותיים, אשר מאפשרים מסעות ונסיעות נוחות ובטוחות. לא כל צמיג מצליח להתמודד עם תנאי שטח משתנים, כך שנכון לרכוש צמיגים בהתאמה מושלמת, הן לסוג כלי הרכב והן לסוגי הנסיעות אותן אתם עורכים. במאמר הבא ננסה להבהיר לכם ולהעניק לכם טיפים ממשיים, אודות הבחירה הנכונה והמקצועית ביותר של צמיגי השטח.

אם בשנים עברו, מי שנהג לנסוע בשטח היו בעלי SUV שחובבים ואוהבים נסיעות שטח ו/או בעלי מקצוע כגון חקלאים וקבלני שחויבו לנסוע בשטח, הרי שבעידן הנוכחי יותר ויותר אנשים מהשורה נוהגים לרכוש רכבי שטח ולפתח תחביב זה וזאת לצד מגוון רכבי השטח הרחב יותר שמוצע לצרכן הקצה (מה שמקשה על יצרניות הצמיגים גם להתאים צמיג לסוג הרכב וגם להתאימו לצרכי הנהג).

סוגים שונים של צמיגים

צמיגים לשטח בלבד – לצמיגים אלו סוליה בעלת מבנה קוביות, היא קשיחה ואגרסיבית מאוד ומותאמת לתנאי שטח מורכבים ומתקדמים מאוד. צמיג זה מתאים אך ורק לרכבי שטח "מתקדמים" שלהם הנעת 4X4 לצד נתונים טכניים אחרים. צמיגים אלו ראוי שירכשו על ידי בעלי מקצוע שעובדים רבות בשטחים קשים וכמובן למי שנסיעה בשטח מורכב הוא תחביב בלתי מתפשר עבורו
צמיגים משולבים כביש ושביל – צמיג שטח שמיועד למי שנוהג לעבור בשבילים ודרכי עפר לא סלולים. צמיגים אלו נקראים H/T  והם מאפשרים אחיזה טובה ובמקביל מאפשרים נסיעה בטוחה בכבישים הסלולים. לצמיגים אלו יש תעלות היקפיות לצד מבנה קוביות מתון וזה מה שמאפשר את הנסיעה גם בכביש וגם בדרכי עפר ושבילים לא סלולים.
צמיגי A/T – צמיגים המאפשרים יכולות שטח גבוהות ובמקביל, ניתן ליצור באמצעותם אחיזה בטוחה ויעילה בכבישים סלולים. להבדיל מהצמיגים המשולבים (H/T), צמיגים אלו מאפשרים נסיעה בדרך בוצית, בסלעיים ואף בדיונות חול. צמיגים אלו מתאימים למי שנוהג להשתמש ברכב בשני העולמות, מצד אחד נסיעה במהלך היום יום בכביש ומצד שני, יציאה לטיולי שטח רבים בתנאי שטח המצדיקים צמיגים אלו.

כיצד לבחור צמיג הלכה למעשה

בחירת צמיגים צריכה להתבצע בראש ובראשונה בהתאם לכלי הרכב, בין אם אלו הם: צמיגים שטח לטרקטורון, צמיגי שטח לאופנוע ו/או צמיגי שטח לרכב 4X4. לאחר הבחנה מדויקת בסוג הרכב, ניתן לאתר צמיגים המתאימים לייצרן ספציפי של כלי הרכב בו אתם נוהגים ורק לאחר מכן, יש לבחון את סוג השימוש ברכב. יש מי שנוהג להשתמש ברכב שטח לנסיעות שטח בלבד, אחרים לא מתקרבים לשטח ונוהגים אך ורק בכבישים ואילו יש את מי שמשלב בין השניים ונוהג גם בכביש וגם בשטח. בהתאמה מושלמת לשימוש שלכם במהלך היום יום, נכון לבחור את הצמיגים הנדרשים להנאתכם ולבטיחותכם. בכל מקרה שלא יהיה, רצוי להיוועץ עם בעלי מקצוע מובילים בתחומם ולהכיר את ההבדלים בין הצמיגים השונים המתאימים לכם באופן אישי.

רוצים להשאר מעודכנים בכל הקשור לעולם השטח והחלפים? בקרו באתר שלנו gearup.co.il או עברו לכתבה הבאה שלנו

הוסף תגובה