ביטוח חוץ לארץ

מומלץ ביותר לבטח עצמך ברגע שקיבלת אישור לטיסה . מהמועד של הטיסה עד למועד הנחיתה. דקה אחרי/לפני חצות נחשב יום.


 כאשר נוסעים לחו"ל משקיעים הרבה זמן וכסף בתכנון בביקורים באתרים שונים, רכב, טיסות וכו` ולמעשה שוכחים או מזלזלים בנושא ביטוח הבריאות וביטוח מזוודות.


חד משמעי: בביטוח רפואי אין לחסוך!!! בפרט כשנוסעים לארה"ב. עלות יום אשפוז בארה"ב היא מהיקרות ביותר ובמיוחד לאחר תאונה קשה.


 צריך ביטוח שלא יגביל הוצאות. כמו למשל: הוצאות לימי אשפוז ( תלוי לאיזה מדינה אתה טס ), הוצאות לתרופות, ביקור רופא או הוצאות שנגרמות לאו דווקא בבית חולים (הוצאות עקיפות). יש לקחת ביטוח טוב ועדיף לשלם וקצת יותר . כי אם לא, אז תסתכנו בתשלומים עצומים לבתי החולים ( הדבר תקף במיוחד בארצות הברית , בו עלות האשפוז היומי מגיעה ל-300$ דולר).


 קיימים 3 סוגי פוליסות בעלות שונה: ביטוח לבריאים עד גיל 60; ביטוח לנוסעים עם מחלות קודמות, ללא אשפוז בחצי השנה האחרונה ובלי צורך באישור רפואי מיוחד; וביטוח שבו הנוסע חייב למלא שאלון ולקבל אישור מרופא החברה.


המחירים לביטוח, נעים מ-1.2 ועד 3.5 דולרים ליום לפוליסה הבסיסית, אולם המחיר הסופי תלוי בהיקף ובהרחבה הפוליסה ובחברה שבה עושים את הביטוח. הביטוח הזול והמושלם ביותר נחשב לזה הנעשה באמצעות קופות החולים .


 ביטוח במסגרת כרטיס אשראי מכסה רק את בעל הכרטיס, ומדובר רק בכרטיס בינלאומי או כרטיס זהב או פלטינה. עבור כל בן משפחה נוסף יש לצלצל לחברת הביטוח שעובדת עם כרטיס האשראי ולהרחיב את הביטוח. יש לשים לב לכיסוי הכספי במסגרת הפוליסה, כדי להימנע מכיסוי חלקי. דמי ההשתתפות מאד גבוהים וסכומי הכיסוי מאד נמוכים שמעמידים את כל העניין באי כדאיות. חשוב לציין כי הביטוחי חינם של כרטיסי האשראי לא מתבצעים באופן אוטומטי. אי-לכך, יש לצלצל לחברת הביטוח ולהפעיל את הביטוח וזאת על-ידי קבלת מספר קוד אישי.


נשים בהריון מבוטחות על-ידי חברות מסוימות רק עד השבוע ה-26 להריון, ובחברות אחרות עד לשבוע ה-32 להריון .לאחר מכן יש לרכוש הרחבה ולדעת שגם היא לא מכסה הוצאות הקשורות בהריון עצמו.


חיילים משוחררים זכאים לשלושה חודשי ביטוח בחינם. מומלץ לבדוק שהפוליסה מתאימה לתנאי הטיול שלך והאם היא כוללת ספורט אתגרי, איתור וחילוץ.


 ספורט אתגרי, כמו סנפלינג, סקי, צלילה וכו', הוא סעיף חריג בפוליסה. הרחבה שמכסה פעילויות כאלה תעלה לך כ- 2:5 דולרים ליום.


 יש לוודא שלחברת הביטוח יש הסדר תשלום ישיר לבית-החולים, כדי שהמבוטח לא יידרש לשלם ורק אחר כך לקבל החזר.


חשוב לוודא אם יש מוקד סיוע בינלאומי המאויש 24 שעות, שבו ניתן לקבל עזרה, הנחיות ועצות.יש להצטייד במספר הטלפון של מוקד הסיוע.


 יש לשים לב לתקופת השהייה בחו"ל המכוסה במסגרת הביטוח, במיוחד למי שמעוניין בביטוח מעבר ל-45 יום.


שים לב לגובה הפיצוי החד-פעמי, במקרה של מוות או נכות. בסעיף זה יכולים הפערים בין חברות הביטוח להגיע למאות אחוזים! הפוליסה הבסיסית תציע במקרה כזה תשלום של 10,000 שקל בלבד, בעוד שיש פוליסות שבהן המחיר יכול להגיע ל-50 אלף דולר.


רצוי לבדוק אם הפוליסה כוללת הטסה רפואית ופינוי בעת הצורך. מומלץ להרחיב את הפוליסה למקרים כאלו בעלות קטנה.


לטיולי טרקים יש ביטוח מיוחד ויש לברר גם חילוץ מהאזור .


 בעסקת חבילות הנופש זכאיות חברת הנסיעות לגבות את הכסף, במקרה ותבטל את הנופש למקרה של מחלה או אסון משפחתי. לכן, וודא שביטוח הנסיעות כולל הפסד פיקדון אשר יחזיר לך את הכסף .


ביטוח ציוד יקר


 אל תסמוך על ביטוח מטען רגיל. ביטוח זה מכסה אבדן של ציוד בסכום די נמוך. אם יש לך ביטוח תכולת דירה, ניתן במקרים רבים להוסיף את הציוד היקר לביטוח זה, ובעלות של 4% מערך הציוד (לשנה), הכיסוי יכסה גם גניבה בחו"ל. שים לב לתנאי הפוליסה! יש פוליסה שאיננה תקפה במקרה של גניבת ציוד מתוך מכונית חונה!


 מה צריך כדי לקבל את הכספים מחברת הביטוח


לפנות במעמד היותך עדיין בנמל התעופה, באולם הנוסעים הנכנסים למשרד סוכן השינוע ולדאוג למלא טופס אובדן / נזק למטען . במקרה של גניבה יש לדווח לתחנת המשטרה הקרובה למקום האירוע ולדאוג למסמכים. במקרה של אירוע רפואי יש לדאוג להביא מסמכים רפואיים וחשבוניות קבלה.


 תוספת חשובה


 במידה ושכחת לעשות ביטוח טיסה לא להיכנס לפאניקה יש באולם הנוסעים היוצאים נציגות של החברה הנותנת שרות ביטוחי טיסה. בחברות התעופה אין מנגנון לפיצוי על פריטים שאבדו במטוס ולא נעשה להם צ'ק-אין. כדי לעשות ביטוח


חייבים להתייעץ עם איש מקצוע מומחה בנושא הביטוח

הוסף תגובה