טיפים לביטוח רכב

ביטוח רכב הוא הכרחי לטובת הגנה על הנהג וגלל הנוסעים ברכב. הוא כולל גם הגנה על נהגים והולכי רגל הנמצאים בסביבה של תאונת דרכים שעשוי להתרחש חו"ח (במקרי פגיעה ברכוש / פגיעה פיסית). ברשותו של הנהג הישראלי אפשרויות מרובות לרכישת ביטוח רכב. אין עליו לעשות הרבה מעבר להדלקת הרדיו להאזין למקבץ מרשים של פרסומות, שיכללו, מן הסתם, היצע רב ומבצעים הנוגעים בביטוח רכב.

אודות בחירת חברת ביטוח רכב וסוגי ביטוחים קיימים

מומלץ ביותר להשקיע זמן בבחירתה של חברת ביטוח רכב ראויה, לפחות בפעם הראשונה שעושים זאת. מדוע? כיוון שככל שנוקפות השנים, מקבל הנהג המבוטח הנחה עבור הוותק, וכן עבור היעדר תביעות (ככל שלא תבע חברת ביטוח שביטחה אותו).

ישנן שלושה סוגים עיקריים של ביטוח רכב, המוצע על-ידי חברות הביטוח השונות:

  • ביטוח חובה – חייב להירכש על-ידי כל בעל רכב. ביטוח זה מכסה במקרים של פגיעה גופנית שאולי נגרמה כתוצאה מתאונה, בה גם הרכב המבוטח לקח חלק.
  • ביטוח צד ג' – מעניק כיסוי במקרים בהם פוגע הרכב המבוטח ברכוש צד שלישי (יכול להיות רכב, או רכוש אחר כלשהו).
  • ביטוח מקיף – מעניק כיסוי במקרי פגיעה ברכוש לרכב המבוטח וכן לרכוש צד שלישי, באשמתו של הרכב המבוטח; כן, ביטח זה מעניק כיסוי אף נגד גניבת הרכב. על-פי ערכו וסוגו של הרכב יחליט הנהג (תוך אפשרות להתייעץ עם סוכן ביטוח) איזה ביטוח רכב, או ביטוחי רכב, כדאי לו לרכוש.

אין לצפות לאחידות בין מחירים

מחיר ביטוח רכב לא יהיה אחיד בחברות הביטוח השונות. ניתן לעיתים להבחין בהפרשים של מאות רבות של שקלים בין חברות שונות. הפרי מחירים אלו נובעים בשל קריטריונים על פיהם חברת ביטוח מסוימת קובעת את המחיר עבור ביטוח רכב. העלות נקבעת לפי גיל הנהג, משך הזמן בו הוא מחזיק ברישיון נהיגה, והיעדר תביעות. מלבד פרמטרים אלו, מחשבת חברת הביטוח מחירי ביטוח רכב גם על-פי סוג הרכב, שנתון הרכב, והיסטוריית תאונות (ככל שהיו). על פי פרמטרים אלו ואחרים, עלות ביטוח רכב יכולה להיקבע על-ידי חברות הביטוח; גובה הפרמיה יחושב בהתאם לסיכוי הנהג או הרכב להיות מעורב בתאונת דרכים, חו"ח.

קניית ביטוח רכב

טרם רכישת ביטוח רכב, מומלץ לבצע סקר שוק הכולל לפחות כמה חברות ביטוח. כל אחת מהן תבקש מכם פרטים רלבנטיים של הרכב וכן פרטים אישיים של הנהג. לאחר מכן, יוצעו לכם מחירים עבור הביטוחים השונים (חובה, צד ג' ומקיף). כך תוכלו להשוות בין המחירים המוצעים על-ידי חברות הביטוח השונות. זכרו – באפשרותכם לרכוש ביטוח מקיף מחברה אחרת וביטוח חובה מחברה שנייה. אל תשכחו לקרוא את פירוט הפוליסה בטרם תרכשו את הביטוח, כדי להימנע מאי-נעימויות עתידיות שנבעו מאי-ידיעה.

הוסף תגובה