בילוי עם נכדים בניקוי מדפים.

מנקים ארונות.

ידוע שחופשות הגנים ובתי הספר מתחילות הרבה לפני החג עצמו (מוקדם מדי בעיני ההורים, מאוחר הרבה יותר מדי בעיני הילדים והמורים, מן הסתם) בואו נשלב בין החובות ונהפוך אותם לנעימים יותר.
הנכדים מתארחים אצלנו ליום שלם? בחרו מדפים בהם מאוחסנים ספרים מילדותם של הבן או הבת שלכם –הורי הילדים המתארחים. תציעו לילדים לעזור לכם לנקות את מדפי הספרים והצעצועים של פעם. תוך כדי הורדת הדברים מהמדפים, הנכדים יגלו הרבה התלהבות מהצעצועים של פעם, הספרים שלא בטוח שהכירו קודם.
במקרה שהנכדים מתלהבים מצעצוע או מספר, אל תהססו לתת להם את זה במתנה. בטוח שגם האבא – או האימא – ישמחו להיזכר במשחק או בספר ששימח אותם בילדותם.
אגב, אם יש לכם בעיה איך להעסיק את הנכדים בחופש, בדקו בצרופות במדור:

http://www.saba-sabta.co.il/bilu/bilui02

נניח כעת שאתם אמורים לשמור על הנכדים בביתם. תאמו עם ההורים מראש אם מותר לכם לעזור לנכדים לנקות ולסדר את הארונות ואת הספריות בחדריהם. עזרו להם לפנות את המדפים ולסדר אותם מחדש. כך הנכדים יגלו אוצרות נשכחים: משחק נשכח, ספר "אבוד".
הנכדים יגלו בדרך זאת שגם עבודת הבית יכולה להיות נעימה ומתגמלת. כך תוכלו להחליט יחד על סידור חדש של המדפים, של הארונות, של השידה ושל השולחנות. כמובן שבביתכם חופש הפעולה וההחלטה קל בהרבה, אבל גם בביתם של ילדיכם תוכלו לעזור בשינויים, בתנאי שקיבלתם הסכמה מראש, כמובן.
חג שמח ונקי, אביב פורח ושקט!

הוסף תגובה