בית אבות סיעודי – מתי צריך אותו?

בגיל הזהב, כאשר ההורים מתבגרים ומזדקנים, לעיתים קרובות ישנו צורך או רצון להעביר אותם לבית אבות או לדיור מוגן, על מנת לספק להם סביבה בטוחה יותר, חברה שמתאימה עבורם וכולי. כאשר ההורים עצמאיים ומתפקדים היטב, בית אבות רגיל או דיור מוגן אשר מנוהל על ידי דייריו עשוי להתאים להם בהחלט, ולספק להם את התעסוקה ואת איכות החיים שהם זקוקים לה. אך ישנם מקרים שבהם אין ברירה אלא לפנות לבית אבות סיעודי. מתי זה קורה?

מהו בית אבות סיעודי?

בית אבות סיעודי הוא בית אבות אשר מיועד לאנשים מבוגרים שאינם יכולים להסתדר באופן עצמאי. אנשים אלה עלולים להיות מוגבלים פיזית, עם נכויות או קשיים פיזיים מסוגים שונים, כאלה שאינם יכולים לנהל בית באופן תקין, ולעיתים אף אינם יכולים לאכול בעצמם, להתרחץ בעצמם וכן הלאה.

במקרים אחרים, מדובר באנשים בעלי נסיגה קוגניטיבית, שכבר אינם צלולים בדעתם, כמו למשל אנשים אשר לוקים במחלת האלצהיימר, או בדמנציה מסוג כזה או אחר. אנשים אלה אמנם מתפקדים היטב מבחינה פיזית, אולם אסור להשאיר אותם לבד ללא השגחה, משום שהם אינם אחראיים למעשיהם, ועלולים להיפגע ואף לפגוע באחרים.

מתי נפנה לבית אבות סיעודי?

אם ההורה אשר זקוק לסיוע כבר אינו מסוגל לתפקד בעצמו, זהו הזמן לפנות לבית אבות סיעודי. אמנם, ישנם מקרים שבהם הקשיש ממשיך לגור בביתו, לרוב עם סיוע של עובד זר אשר צמוד אליו ומסייע לו בכל הדרוש לו, או עם סיוע צמוד של בני המשפחה.

אך ישנם מקרים לא מעטים שבהם היתרונות של השהות של הקשיש בבית כבר אינם גדולים כל כך, והעול של השמירה על הקשיש בביתו נעשה קשה יותר. במקרים אלה, מומלץ מאד לפנות לסיוע של בית אבות סיעודי. בבתי אבות סיעודיים ישנו צוות מתאים אשר שומר על הקשישים ומטפל בהם בכל מה שהם זקוקים לו, מעניק להם טיפולים רפואיים ופארא רפואיים אשר מסייעים להם, ומעניק להם הגנה וגם חברה אשר מתאימה להם ולמצבם.

הוסף תגובה