בני עדות המזרח? יתכן שאתם זכאים לדרכון ספרדי

בני עדות המזרח? יתכן שאתם זכאים לדרכון ספרדי

אם שאלתם את עצמכם מדוע הוצאת דרכון ספרדי ליהודית בני עדות המזרח היא אפשרות וליהודים אשכנזים זו לא – התשובה קשורה בעבר של העם היהודי שהתגורר במדינת ספרד. במהלך המאה ה-15 יהודי ספרד גורשו בגלל רדיפות דת.

יהודים אלו נאלצו להותיר את כל חייהם מאחור ועזבו לארצות רחוקות וזאת בשל הדרישה של הנוצרים כי כל היהודים צריכים להתנצר או להיות מוצאים להורג.

רבים מהיהודים בחרו שלא לנטוש את הדת היהודית והעדיפו לעזוב את ספרד, הם היגרו למדינות כמו עיראק, מרוקו, מצרים, לוב ועוד. רק לאחר מאות שנים החליטה ממשלת ספרד לפצות את צאצאיהם של המגורשים בכך שתעניק להם אזרחות ודרכון ספרדי. לומרות זאת, יש תחילה להוכיח כי אכן מדובר בדור למגורשי ספרד ולא אחרת.

מי זכאי לאזרחות ספרדית?

במקרה בו אנו עוסקים, הקשור למגורשי ספרד, הזכאות היא ליהודים שהם נכדים או נינים (וכן הלאה) למשפחות שגורשו בעבר הרחוק מספרד. הסיכוי לקבלת דרכון ספרדי ליהודים שמוצא משפחתם בעיראק, מרוקו, מצרים, לוב ומדינות נוספות גבוה וקיים ולכן מומלץ להגיש בקשה בהקדם. נכון להיות הסיכויים לקבלת הדרכון הספרדי די גבוהים וכל שעליכם לעשות הוא להציג מסמכים ראויים, אישורים רלוונטיים ולמלא את הטפסים של בקשת הזכאות לאזרחות ספרדית.

למה אני צריך אזרחות ספרדית?

ספרד הינה אחת המדינות החברות באיחוד האירופאי ולכן אזרחות ודרכון ספרדי יאפשרו לכם להנות ממגוון יתרונות והטבות שכל אחד ואחת היו רוצים. למשל, באמצעות דרכון ספרדי תקבלו גישה חופשית לחיות ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי.

כמו כן, בעלי דרכון ספרדי יכולים ללמוד לימודים אקדמאיים כמעט בכל מדינה באירופה בסבסוד נרחב. תחום העסקים, הנדל"ן והייבוא מכילים המון הטבות לאזרחי מדינות אירופה. ניתן לסחור, לייבא, לייצא ועוד – כאשר ההגבלות והמיסים אינם משמעותיים כפי שיצטרכו לשלם אנשים שאינם אזרחים במדינות אירופה. בנוסף לכך, בעלי דרכון ספרדי יכולים לבקר בארצות הברית מבלי הצורך בהוצאת ויזה וכך גם לגבי קנדה ואוסטרליה.

האם מדובר בתהליך פשוט ומהיר?

התהליך להוצאת דרכון ספרדי יכול לארוך מספר חודשים אם תנהלו אותו כראוי. מבחינת פשטות, לא תמיד מדובר בתהליך קליל ונוח אלא ניתן להגדירו כתהליך בירוקרטי. תצטרכו להוכיח את הקשר שלכם לאותם בני משפחה שגורשו מספרד.

ההוכחות כרוכות לעיתים בהשגת מסמכים ישנים כמו תעודות זהות, תעודות נישואין או כתובה, תעודת תושב ועוד. לא כולם שמרו או ימצאו מסמכים אלו אך חשוב לציין כי ישנן חברות פרטיות ואף עורכי דין המתמחים בתחום האזרחויות הזרות ויש באפשרותם לסייע משמעותית בהשגת המסמכים הנ"ל.

כמו כן, השגרירות הספרדית דורשת ממגישי הבקשה לעבור מבחן שפה על מנת להוכיח כי הנכם מכירים את השפה הספרדית ותוכלו לתקשר באמצעותה. התהליך אמנם לא פשוט אך אם תנהלו אותו בצורה מקצועית תוכלו לקבל את הדרכון תוך פרק זמן סביר.

מדריך נוסף בנושא הוצאת דרכון ספרדי לשימושכם: 
https://www.wagner.co.il/%D7%90%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%AA/

הוסף תגובה