בר מצווה בכותל

לפני מספר שבועות הגיעה אל הכותל קבוצה של תיירים קשישים מארצות הברית שבאה לחגוג בר מצווה בכותל. לא, הם לא באו כדי ללוות את הנכדים החוגגים בר מצווה. הם הגיעו לחגוג בכותל את בר המצווה שלהם. דויד, שעבר כבר מזמן את גיל שלוש עשרה, מספר בהתרגשות: כשהייתי בן שלוש עשרה פרצה מלחמת העולם השנייה ואני ומשפחתי נלקחנו למחנה ריכוז. לא חשבתי על בר המצווה, חשבתי רק על הישרדות, אך כעת מוטב מאוחר מאשר לעולם לא ואין מקום מתאים יותר מאשר לחגוג את האירוע על יד הכותל. גם היום כשאנחנו חוגגים בר מצווה בעתות שלום ובגיל הנכון, עדיין המקום המתאים ביותר לחגיגת בר מצווה הוא בכותל המערבי.

בר מצווה בכותל – חמישה דברים שכדאי לדעת על העלייה לתורה

טקס חגיגת בר המצווה בכותל מתקיים בימים שבימי שני וחמישי, הימים שבהם מוציאים את ספרי התורה מהארון וקוראים בהם את פרשת השבוע.

טקס הנחת התפילין הוא טקס נפרד ויש לו מנהגים שונים. ברוב העדות נוהגים להניח תפילין בפעם הראשונה חודש לפני יום בר המצווה.

לפני הטקס על הנער העולה לתורה ללמוד את ברכות התורה ואת הקריאה בטעמי המקרא. בימי שני וחמישי קוראים קטע קצר מפרשת השבוע, אך אם למרות זאת הנער לא ירצה לקרוא בתורה, הוא יוכל לעלות לתורה ולברך רק את ברכות התורה.

מנהג יפה הוא לזרוק סוכריות על הנער שעלה לתורה. את הסוכריות זורקות הנשים מעזרת הנשים. הסוכריות מסמלות מתיקות, מזל וברכה והן משמחות את הילדים הקטנים המשתתפים באירוע.

ברחבת הכותל אפשר למצוא סדורים וחומשים לאורחים המשתתפים בשמחה.

בר מצווה בכותל – איך לבחור מסעדה?

  • שמחה יהודית תמיד מאופיינת בסעודת מצווה. לאחר שטקס העלייה לתורה הסתיים הגיע הזמן לסעודה.

  • בקרבת הכותל המערבי יש מסעדות רבות המתמחות בסעודות בר מצווה. הן מציעות סוגים שונים של שירותי קייטרינג, קייטרינג בשרי, קייטרינג חלבי, מזרחי ועוד.

  • כדאי לבחור מסעדה המציעה חדר פרטי כדי שתוכלו לחגוג את השמחה באינטימיות וללא הפרעות. אם הכנתם תוכנית, כדאי לבדוק האם המסעדה מציעה את הציוד הטכני, כמו רמקול, מסך למצגות, במה לתזמורת ועוד.

  • אם החלטתם לבחור מסעדה המרוחקת מהכותל המערבי , חשוב לברר האם למסעדה יש חניה פרטית. ימי שני וחמישי הם ימים עמוסים, העיר מלאה באורחים החוגגים בר מצווה וקשה למצוא חניה בעיר.

  • אל תוותרו על תעודת כשרות, בכל אירוע תמיד יש מספר אורחים המקפידים על אכילת אוכל כשר. הם טרחו ועלו לירושלים לכבדכם, אתם צריכים לכבד גם אותם. יש דרגות שונות ברמת הכשרות, יש כשרות רגילה ויש כשרות מהדרין, את רמת הכרות יש להתאים לאופי האורחים.

הוסף תגובה