בת חן סבג

בת חן סבג

כמה פעמים קורה שאדם לא מוכר, כזה שאין לו הרבה ניסיון בכתיבה או בטלוויזיה בכלל, יוצר סדרה ובין לילה הופך לדמות מוכרת, כוכב, אשר הסדרה שלו מגיעה לכל בית והופכת לדבר החם שכולם מדברים עליה? זה לא קורה הרבה וכשזה קורה, אין ספק שמדובר בסוג של כישרון מיוחד משולב במזל גדול.

בת חן סבג היא דוגמא לכך. מי שעד לפני מספר שנים לא היתה דמות מוכרת, לא היתה אישיות טלוויזיונית, ולמעשה היתה חסרת כל ניסיון בתחום, הפכה בזכות סדרה שהיא יצרה ובה היא משחקת את התפקיד הראשי, לדמות שאין כמעט בית בישראל שלא מכיר אותה, בין אם זה בזכות הסדרה ובין אם זה בזכות העובדה שהיא הפכה מיד לכוכבת מבוקשת שמראיינים ומצלמים אותה בכל מקום.

בת חן למדה משחק בבית צבי, עם תום לימודיה, החלה לשחק בתיאטרון בחולון ובמקביל בתיאטראות נוספים, כולל בית לסין, שם שיחקה בהצגה של בעז גאון "בראנז'ה", בזכותה משחקה בהצגה, היא זכתה בפרס פותחים במה של בית לסין. בהמשך היא שיחקה גם בפועלת זרה של רחל גיל. במקביל להצגות אלו, היא שיחקה בעוד שורה של הצגות, רובן ככולן, הצגות ילדים, הן במדיטק בחולון, ובתאטרון אורנה פורת לילדים.

בהמשך היא שיחקה בהצגה רעב בתיאטרון התומנע, שיינדלה בבית לסין, קרוב יותר בתיאטרון הספרייה, ובהצגות נוספות.

ב-2012 היא החלה לשחק בסדרה עניין של זמן, שהיתה סדרה המשך לסדרה המקורית משנות התשעים, ובשנת 2015 היא שיחקה בסרט הדרמה שקופים. אך פריצת הדרך המשמעותית שלה היתה, כאמור, בסדרה מטומטמת, אותה היא כתבה ובה היא שיחקה בתפקיד הראשי. בסדרה משחקים לצידה שחקנים כגון דרור קרן, מוקי, ליאור רז ואחרים. על משחקה בסדרה, היא זכתה פעמיים בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה. בפרס זה היא זכתה בעונה הראשונה גם על התסריט שכתבה. הסדרה שהפכה להיות מאוד פופולארית בקרב בני נוער וצעירים, הרבה בזכות העלילה הייחודית שלה והעובדה שהיא מחברת בין עולם הצעירים לעולם המבוגרים.

בזכות הסדרה החלה להתארח בתוכניות שונות והיתה שותפה לא פעם בפאנל של תוכנית הסאטירה, גב האומה.

מעט על חייה

בת חן נולדה בבאר שבע, אביה הוא איש קבע לשעבר, בילדותה היא רקדה בלהקת מחול. בצבא שירתה בתיאטרון צה"ל. במהלך לימודיה בבית ספר למשחק בית צבי, זכתה במלגות שונות לאור הצלחתה וכישוריה.

היא חיה כיום בזוגיות עם השחקנית אורנה בנאי.

הוסף תגובה