ג'ון האם Jonathan Daniel Hamm

ג'ון האם Jonathan Daniel Hamm

גדולתו של שחקן נמדדת בכמה וכמה פרמטרים. לפחות בשלושה מהם עומד ג'ון האם וזה מה שהפך אותו במהלך השנים לאחד השחקנים הפופולאריים והאהובים ביותר באמריקה ובכלל.

הפרמטר הראשון בו הוא היכולת לשחק בכמה סוגים של סרטים או תוכניות טלוויזיה. כלומר, לא להימדד רק על פי סוג אחד של עלילות, אלא להיות מסוגל להיכנס לדמויות שונות אלה מאלה. הפרמטר השני, היכולת לעשות את המעבר מטלוויזיה לקולנוע או להיפך ובהצלחה. לעיתים המעבר הזה הוא קשה לשחקנים והם מעדיפים להתמיד במה שהם מכירים. הפרמטר השלישי הוא היכולת לעשות את זה לאורך זמן.

כאמור, ג'ון האם, ללא ספק מצליח לעמוד בשלושת הפרמטרים הנ"ל ובפרמטרים אחרים שהופכים אותו לשחקן גדול וחשוב. כולנו מכירים אותו מכך ששיחק את דמותו של דון דרייפר בסדרה מד-מן המצליחה במשך שמונה עונות. סדרה שזיכתה אותו בפרסי גלובוס הזהב, הכרה גדולה, ודמותו הפכה להיות אחת מהדמויות החשובות ביותר בטלוויזיה מאז תחילת המיליוניום ויש הסבורים שאף מעבר לכך.

אך עוד לפני כן שיחק ג'ון במגוון רחב של תוכניות טלוויזיה כשתפקידיו הבולטים היו בקומדיה רוק 30 שם שיחק במשך 5 פרקים, במיני סדרה מראה שחורה, וכן בתוכניתה של קימי שמידט שם שיחק במשך 9 פרקים. מלבד הסדרות הנ"ל, הוא שיחק תפקידי משנה קטנים במגוון סדרות, הן בתפקידי דרמה, קומדיה, ופשע.

מלבד תפקידיו השונים בסדרות טלוויזיה, הרי שמשנת 2000 הוא גם משחק בקולנוע, בין היתר בסרט המלחמה חיילים היינו" בשנת 2002, בסרטו המצליח של בן אפלק "גנב עירוני" בשנת 2010,  באותה שנה הוא גם שיחק בסרט הקולנוע "צוות לעניין" על בסיס התוכנית הידועה, וכן באותה שנה הוא תרם את קולו לסרט שרק לנצח, בשנת 2017 הוא שיחק בסרט הפשע "בייבי דרייבר", כעבור שנה הוא שיחק בסרטים המגשר, תופסת וזמנים קשוחים באל רויאל. במסגרת תפקידיו השונים בקולנוע, הוא גם עבד עם שני ישראלים. בשנת 2013 הוא שיחק בכנס העתידנים של ארי פולמן, ובשנת 2016 הוא שיחק בקומדיה עם השכנים של ג'ונס, שם הוא שימש כבעלה של גל גדות.

מעט על חייו

ג'ון נולד סנט לואיס בשנת 1971, הוריו התגרשו כשהיה בן שנתיים והוא נשאר להתגורר עם אימו. אחרי שאובחן אצלה סרטן, עבר להתגורר עם אביו. בגיל שש עשרה, הוא קיבל את תפקידו הראשון במחזמר בתיכון. מיד לאחר סיום לימודיו החל ללמוד באוניברסיטת טקסס אך פרש בעונה השנייה בעקבות מותו של אביו, הוא חזר למיזורי ולמד באוניברסיטה המקומית. בעקבות מודעה על חיפוש שחקנים, הוא לוהק להצגה מקומית. אחרי סיום לימודיו, הוא לימד משחק בבית ספר במשך שנתיים, ולאחר מכן נסע ללוס אנג'לס, שם ניסה להתקבל לסדרות וסרטים. כעבור חמש שנים החל להגשים את החלום שלו בעקבות תפקיד ראשון שקיבל בסדרה של רשת NBC.

הוסף תגובה