גם ילד יכול להכין לעצמו תעודת זהות.

ציוד: דף בריסטול לבן, עפרון , סרגל, צבעים.

הפעילות הזאת מתאימה לילד מגיל 6, שכבר יודע לכתוב, או לילד קטן יותר, בתנאי שאחד מהבוגרים מוכן להעניק לו "תמיכה טכנית".

תנו לילד הבוגר בחבורה להכין כרטיסיות בגודל אחיד, נאמר של 20 ס"מ על 20 ס"מ. תגידו לכל ילד למתוח על הדף כשש שורות ישרות. זאת הזדמנות מצוינת ללמוד למתוח קוים ישרים. אם הילדים מעט גדולים יותר, אפשר גם ללמד אותם ליצור רווחים שווים בין השורות.
הסבירו לילדים שיש לכתוב על הדף, מימין, מספר נתונים:
– שם פרטי
– שם משפחה
– תאריך לידה
– שמות שני ההורים
– הכתובת, כולל העיר והמדינה.
מצד שמאל למעלה, הציעו להם לצייר "אוטופורטרט". ציידו כל אחד במראה קטנה (ממילא יש לכם כמה מראות כאלה לאיפור , בכמה תיקים שתקועים בארון). הציעו להם גם לצבוע את התמונה של עצמם.
אתם ממש משקיענים? צלמו אותם בטלפון הסלולארי, העבירו למחשב והדפיסו לכל אחד את התמונה שלו. הילדים יגזרו את השוליים של הנייר וידביקו את התמונה על תעודת הזהות החדישה שלהם.
כך נוספו עוד כמה אזרחים טריים למדינת ישראל…

אם עדיין צריך להעסיק את הילדים והם בשוונג עם הכתיבה והכנת התמונות, תנו להם להכין לעצמם גם דרכון. הסבירו להם לשם מה אנחנו זקוקים לדרכון ומדוע תעודת הזהות לא מתאימה בחוץ לארץ.זאת הזדמנות להסביר להם על גבולות, כניסה ויציאה מארצות שונות והצורך בדרכון כדי לעבור ממדינה למדינה. הילדים גדולים מספיק כדי שיבינו גם הרחבה מדינית? ספרו להם על האיחוד האירופי ועל העובדה שכעת אפשר לעבור בין כל המדינות השונות רק עם תעודת זהות, ללא דרכון.
בילוי נעים בארץ ובחו"ל!

עוד רעיונות לתעסוקה לילדים? באתר "מעניין את הסבתא".

הוסף תגובה