דגשים לאימון בקיץ

שתייה- מומלץ לשתות במשך היום כמות של כ 2 ליטר מים, זאת ללא קשר לאימונים , בזמן האימונים מומלץ לשתות בין חצי ליטר לליטר מים על כל שעת אימון.

חשוב לזכור כי יש להכין את הגוף לעונת הקיץ ולכן חשוב לבנות תכנית אימון הדרגתית במיוחד אם אתם מתחילים. גם מתאמנים מנוסים המתכוונים להתאמן בחוץ חשוב כי יהיו ערים לכך.

במידת הצורך ניתן להוסיף משקאות איזוטוניים, משקאות אלו מהווים פתרון נוח וטעים המספק הגנה במהלך הפעילות, ואף שמירה על ביצועים אופטימאליים.

שתייה קרירה בטמפ` של כ16-18 מעלות עדיפה.

לחות- למניעת מכת חום יש להיות מודעים לרמת הלחות והטמפרטורה, בימים בהם הלחות גבוהה מהרגיל מומלץ להתאמן בתנאים מבוקרים (חדר ממוזג) ובמקרים קיצוניים אף לדלג על האימון.

 

לבוש- לבוש מתאים לתנאים קיציים צריך ליצור איזון בין היכולת לאפשר אידוי יעיל לבין ההתמודדות עם עודפי זיעה וסילוקם. חשוב כי הלבוש יהיה מרווח ומאוורר ויאפשר לאוויר הרווי בין הלבוש לגוף להתחלף בקלות עם אוויר יבש יותר וחם פחות.

כיום ניתן למצוא חולצות בטכנולוגיה חדשה המורכבת משני סוגי סיבים, סוג אחד הדוחה לחות ונמצא בחלקו הפנימי של הבגד, תפקידו להרחיק הזיעה מגוף המתאמן, הסוג השני של הסיב נמצא בחלקו החיצוני של הבגד ומושך אליו את הלחות ובכך מאפשר אידוי זיעה ביעילות רבה יותר.

 

שעות האימון- אימונים הנעשים בחוץ מומלץ כי יעשו בשעות הבוקר המוקדמות, או בשעות הערב.

 

הדרגתיות- יש להתחיל האימונים בהדרגתיות, מומלץ לעשות זאת בהגדלת משך האימון למשך של בין שבועיים לארבע שבועות . הרגלה הדרגתית של הגוף לאימונים בתנאי חום ולחות משפרת את יכולתו להזיע בחופשיות וללא איבוד מלחים מוגבר.

 

הגיון בריא- בתנאים קיצוניים כגון: חום גבוהה, לחות גבוהה, אובך, מומלץ לדלג על האימון.כושרכם לא יפגע מוויתור על אימון אחד או שניים.

 


הוסף תגובה