דוגמא לשאלות בראיון

בגוף הראיון, המראיין יכנס איתך לעומקים של דברים כדי לעמוד על ניסיונך וכישוריך לבדיקת התאמתך לתפקיד. להלן מספר שאלות שאתה עשוי להישאל במהלך הראיון:

* תן לי דוגמא של בעיה שהתמודדת איתה וכיצד?

המראיין מעמת אותך כאן עם העולם האמיתי ומחפש דוגמאות אמיתיות ומוחשיות שמראות על ניסיונך וכישוריך. הצג בעיה אמיתית מקצועית שעמדת בה בהצלחה, לא קלה מידי ולא שולית או יוצאת דופן.

* ספר לי על פרויקט שביצעת בצוות העבודה שלך ואיך באה לידי ביטוי התרומה שלך?

המראיין רוצה לבדוק, אם היית דומיננטי ויוזם בצוות, האם גילית מעורבות או שמה נגררת אחרי אחרים, והלכת בדרך שהם סללו. חשוב שתגלה עניין והתלהבות בפעילות שעשית. בהצגת הדברים דבר בלשון יחיד: "עשיתי, תרמתי, הקמתי" ולא בלשון רבים. המראיין יכול לדוגמא, להסיק לפי מידת ההבנה, ההתלהבות והבקיאות בפרויקט באיזה מידה אתה אכפתי ומעורב בעבודה.

*איך היית מגדיר את עצמך?

התשובה צריכה להיות ממוקדת ועניינית: "אחראי, אוהב אתגרים והישגים, בעל מוטיבציה ללמוד ולהתפתח, תחרותי".

*מה טיב יחסיך עם המנהלים עד כה?

"טובים מאוד. אני לומד מהם הרבה והם מרוצים ממני. אם יש לי בעיה או הצעת ייעול, אז דלתם תמיד פתוחה לפני". גם אם לדעתך המנהלים שלך מתנשאים, נצלנים וקמצנים, זה ממש לא הזמן והמקום לדווח על כך.

*מדוע אתה רוצה לעבוד אצלנו?

"לחברה שלכם יצאו מוניטין של חברה מקצועית ומצליחה. הייתי שמח לקחת חלק בהצלחתכם, אני בטוח שאוכל לתרום וגם ללמוד הרבה".

* למה דווקא בתפקיד הזה?

"המשרה הזאת מעניינת אותי מאוד. זה התחום שאני אוהב ורוצה לעסוק בו". אם לא עשית זאת עד עכשיו, זה המקום להדגיש את הצלחותיך ואת תכונותיך המתאימות הנדרשות לתפקיד.

* עד כמה אתה שולט באנגלית?

תאר במדויק את מידת שליטתך בכתיבה, קריאה ודיבור. אל תפריז, שכן, ברגע שתתחיל לעבוד האמת תצא לאור.

* מה אינך אוהב בעבודתך הנוכחית?

מובן שבכל מקום עבודה ישנן מטרות לא אהובות, אך אל תזרז למנות אותן. הסתפק בתשובה דיפלומטית כגון: "יש צדדים מעניינים יותר ויש צדדים מעניינים פחות, אבל הכל הרי חלק מהעבודה".

* למה אתה רוצה לעזוב את מקום עבודתך?

בחר תמיד במניעים חיוביים: "אני רוצה לשנות סביבה, להתקדם, לגוון, למצוא אתגרים חדשים, תחום זה מעניין אותי, עסקתי בו וגיליתי שזה התחום שבו אני מצטיין".

* למה אינך מעוניין להתקדם בתוך הארגון שלך?
"כרגע אין אפשרות לכך. האדם שמתפקד במשרה הזאת מבצע את תפקידו מצוין ואין צורך להחליפו".

* למה אתה עבד חמש שנים באותו התפקיד?

"התפקיד גדל עם הזמן. נוספו לי סמכויות ותחומי פעילות" או "נהניתי מהעבודה ועתה הגיע הזמן לשינוי".

* מה דרישות השכר שלך?

אם עשית את שעורי הבית וביררת מה גובה השכר הממוצע הנהוג בענף לתפקיד המוצע לך, הוסף עליו עוד 20% והדגש את ההטבות ואת התנאים הנלווים שאתה מצפה לקבל, כגון ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קרן השתלמות, הוצאות רכב, מקום חניה וכדומה.

* האם את מתכננת להגדיל את המשפחה?

זו שאלה לא חוקית, המלמדת משהו על הארגון. על פי חוק, האישה אינה חייבת להודיע למעבידה על תוכנית כגון זו, אלא אם היא מצויה חודש החמישי להריונה בעת הראיון.

באדיבות מעברים בעמק, מרכז תעסוקה בצפון

הוסף תגובה