דורה – ללמוד ולגלות הכל עם דורה

אם בעבר, הכלי העיקרי דרכו ילדים היו לומדים דברים כשהם היו קטנים, היה ספרים או צעצועים, אזי שעם הזמן, כידוע הכלי העיקרי הפך להיות תוכניות טלוויזיה שונות. לא מעט סדרות שמיועדות לילדים נוצרו על מנת לאפשר להם ללמוד דברים שונים על החיים ועל הסביבה, בין אם מדובר בדברים שהם לא לומדים בגן או בבית הספר או בדברים שנלווים ברמה מסוימת למה שהם לומדים שם.

אחת הדוגמאות העכשווית לכך, היא כמובן סדרת הטלוויזיה הפופולארית דורה. מדובר בסדרת אנימציה אמריקאית שמשודרת החל משנת 1999, כאשר היא סיימה את שידוריה בשנת 2015, למרות שהיא זכתה להצלחה אדירה בארצות הברית וכן במקומות רבים אחרים בעולם.

בתחילת דרכה שימשה התוכנית לצורך לימוד השפה הספרדית בקרב ילדים דוברי אנגלית, אך עם הזמן היא הפכה ברחבי העולם לתוכנית שמטרתה ללמד את השפה האנגלית. יחד עם זאת, נוצרו בסדרה אלמנטים אשר מטרתם היתה ללמד ילדים כיצד לעשות דברים מסוימים, בלי קשר לשפה.

הסדרה דורה עוסקת בגיבורת הסדרה בעלת שם זה, אשר יוצאת למסעות שונים ביחס עם בוטס הקוף וחטפני השועל, הידידים הטובים שלהם. לעיתים מצטרף אליה גם דייגו בן דודה. בכל מקום אליו הם מגיעים, הם עומדים בפני משימות ואתגרים שונים. בכל נקודה, הם צריכים לציין מילים שונות על מנת להתגבר על האתגר שעומד בפניהם, כאשר בסיום המשימה, הם חוזרים על כל המילים מתוך כוונה שהילדים יחזרו וישננו אותה.

ביקורות על הסדרה

הסדרה דורה זכתה לביקורות מאוד חיוביות בארצות הברית ובכלל. בין היתר, היא זכתה לביקורות חיוביות בזכות העובדה שהיתה זו הסדרה הראשונה שהשפה העיקרית בה היתה ספרדית והיא פנתה דווקא לילדים דובר אנגלית. גם עצם זה שבמדינות שונות היא ניסתה ללמד ילדים כיצד לדבר אנגלית, זכה לתשבחות רבות על ידי המבקרים ואנשי חינוך.

דמויות ושחקנים בסדרה

הדמויות העיקריות בסדרה הן כאמור דורה, ילדה צעירה ממוצע ספרדי אשר חובבת ספורט והרפתקאות, מתגוררת עם הוריה ובשלב מסוים נולדים לה אחים תאומים, בוטס הקוף שהוא חברה הטוב, וחטפני השועל הערמומי שגונב מדורה ומחבריה דברים.

דמויות המשנה העיקריות בסדרה הן דייגו בן דודה, בני החבר של דורה ובוטס, וכן עוד שורה של חיות שנחשבות לחברים טובים של דורה.

בסדרה אשר שודרה בישראל, כל הדמויות זכו לדיבוב עברי, בין היתר על ידי ענת ארליך, שירה נאור, נורית בנאי, דניאל זילברשטיין ועוד.

פרטי טריוויה על הסדרה

בשנת 2014 יצאה סדרת המשך בשם דורה וחברים בעיר הגדולה, שמתארת את חייה של דורה כנערה צעירה.

במקביל יצאה סדרת בת שנקראת "רוץ דייגו רוץ", שמתארת את חייו של דייגו, חברה של דורה.

בשנת 2007 עלה בישראל מחזמר לילדים בשם הרפתקאות דורה.

הוסף תגובה