דני דה ויטו – (Daniel Michael DeVito)

דני דה ויטו – (Daniel Michael DeVito)

אך במובן מסוים, יש פה סוג של סגירת מעגל. דני כיכב במשך 5 שנים בסוף שנות השביעים, תחילת שנות השמונים, בסדרה טקסי, ובתקופה זו אף זכה על תפקידו בסדרה בפרס גלובוס הזהב. היום, הוא מוביל את קאסט השחקנים של הסדרה פילדלפיה זורחת ועושה זאת בהצלחה גדולה. הוא משחק בדמותו של פרנק ריינולדס משנת 2006.לאחרונה, בשנת 2018 הוא שיחק במספר פרקים,  בסדרה שיטת קמינסקי בנטפליקס, לצידם של מייקל דאגלס ואלן ארקין.  

הקריירה של דני החלה כבר בתחילת שנות השבעים בתפקידים זעירים בקולנוע, כשהבולט ביניהם הוא בקן הקוקייה בשנת 1975, בכיכובו של ג'ק ניקולוסון, בשנת 1983 הוא שיחק עם ניקולוסון גם בסרט תנאים של חיבה. בשנות השמונים הוא שיחק בשורה של סרטים מצליחים, ביניהם בעקבות האוצר הרומנטי ובעקבות אוצר הנילוס (84-85), חטיפה נעימה (86), תאומים עם ארנולד שוורצנגר (1988), איתו הוא שיחק גם בסרט ג'וניור בשנת 1994.

ב-1989 הוא שיחק במלחמת רוז ברוז עם מייקל דאגלס, ובשנת 1992 בסרט באטמן חוזר לצידו של מייקל קיטון. בשנות התשעים הוא שיחק בשורה של קומדיות וסרטי דרמה, ביניהם, תראו מי שמדבר עכשיו עם ג'ון טרבולטה, איתו הוא שיתף פעולה גם בתפוס את שורטי בשנת 1995, הפלישה ממאדים עם ג'ק ניקולוסון בשיתוף הפעולה השלישי ביניהם, בשנת 1996, ובסרטי הדרמה, מוריד הגשם בשנת 1997,  סודות אל איי עם מייקל ספייסי בשנת 1998, וחמש ילדות יפות סרטה של סופיה קופולה.

בשנת 2002 הוא שיחק בקומדיות אוסטין פאוורס 3, איזה מן הורים בשנת 2006, ותרם את קולו לסרט מפלצות בשלג בשנת 2018. אלה רק חלק מהסרטים הרבים בהם הוא שיחק במהלך הקריירה שלו.

מלבד משחק בסרטים, הוא גם ביים שורה של סרטים, כולל את הקומדיה "לזרוק את אימא מהרכבת" בו הוא גם שיחק לצידו של השחקן בילי קריסטל.

מעט על חייו

דני דה ויטו נולד בשנת 1944 בעיירה נפטון שבניו ג'רזי למשפחה ממוצא איטלקי. משנת 1982 הוא נשוי לשחקנית היהודייה ראיה פרלמן, מי שכיכבה בסדרה "חופשי על בר". יש להם שלושה ילדים, ובשנת 2012 החליטו להיפרד, כעבור שנה חזרו זה לזה והם מתגוררים כיום בבוורלי הילס.

דני הוא פעיל פוליטי מוכר, ונוטל חלק בהפגנות רבות. בשנת 2006 בעת מלחמת לבנון השנייה, פרסם קול קורא ביחד עם שחקנים נוספים, כנגד ארגוני הטרור והפגיעה בחפים מפשע. כמו כן, הוא פעיל בארגוני תרבות שונים, כולל בתיאטראות שונים וכן הוא מחזיק שורה של עסקים ברשותו.

הוסף תגובה