דרגון בול – והכל התחיל ברומן סיני

מעטים המקרים שספר אחד מוביל לשפע יצירתי דומה לזה שקיים במקרה של דרגון בול.

הכל החל ברומן סיני עממי בשם "המסע למערב", אשר על בסיסו התפתחה מאגנה יפנית פופולארית וכן סדרת אנימה לילדים בשם דרגון בול. מלבד זאת, גם נוצרו משחקי וידיאו, סרטים, סדרות אנימציה שונות, ספרים וכן הסדרה שימשה למקור השראה עבור סדרות אחרות שאינן קשורות אליה כלל.

סדרת המקור של דרגון בול הופיע בין השנים 1986 ל-1989, כאשר בהמשך הופיעו גם סדרות ספיישלים שונות אשר יצרו סיפורים מקבילים שאינם קשורים לעלילת המקור בהכרח. יש להדגיש שבמהלך הזמן, הסדרה שהיתה בנויה בצורה מסוימת, עברה התאמה מן הסתם למאה ה-21 ולדברים שיותר מוכרים לילדים שצופים בה.

העלילה של דרגון בול מתארת מאבקים בין צבאות שמפוזרים על פני כוכבים שונים, כאשר ברקע מוצגים סיפורים של דמויות שונות, בין אם זה בהקשר חברתיים, משפחתיים ועוד. ישנן בסדרה דמויות אנושיות לצד חיות, כולל כאלה שיש להן כוחות פלא שונים, למשל חזיר שיודע לדבר ולשנות צורות.

כאמור, לאחר סדרת המקור של דרגון בול, נוצרו סדרות המשך כמו סדרת דרגון בול Z ועוד סדרות נוספות שמהוות המשך לסדרת המקור, גם אם העלילה לא תמיד מתחברת לסיפור המקורי.

ביקורות על הסדרה

כפי שניתן להבין, ההצלחה הגדולה של הסדרה במשך שנים רבות, הביאה לכך שנוצרו על בסיסה תוכניות, סרטים, משחקי מחשב ועוד מגוון מוצרים רבים. ביפן ובמקומות אחרים בעולם הסדרה נחשבת מאוד פופולארית ואהובה על ילדים בגילאים שונים. היא נחשבת לאחת הסדרות היפאניות המצליחות ביותר.

דמויות ושחקנים בסדרה

הדמות הראשית היא סון גוקו, גיבור הסדרה, שמגיע אל כדור הארץ מכוכב ווג'יטה אשר מושמד, מדובר בדמות מאוד חזקה, טובת לב ושמחה, אשר מתנהג לעיתים בצורה ילדותית אך מצד שני, גם מאוד חזקה. לצידו נמצא סון גוהאן המאמץ הראשי של גוקו אשר מאמין שהוא סבו, וכן סון גוטן בנם השני של גוקו, אחיו של סון גוקו.

הדמויות בסדרות אשר מוצגות בישראל מדובבות על ידי מגוון שחקנים, בין היתר, עידו מוסרי, אלי לולאי, אסף אבידן, דב רייזר, אורלי תגר, נורית בנאי, יובל סגל ועוד.

פרט טריוויה על הסדרה

הסדרה כוללת אינספור דמויות, גזעים, צבאות וכוכבים, היא כוללת מגוון רחב של דמויות שמשנות צורות ויש להן נשמות שונות, אפשר לומר שמדובר ביקום טלוויזיוני שלם, אשר כפי שציינו, יוצא מתוך עולם הטלוויזיה אל עולם הקולנוע, הספרים, משחקי מחשב, ועוד.

הוסף תגובה