האם כדאי לעשות קורס אבטחת מידע

מכללות שונות מציעות לימודי אבטחת מידע ולוחמת סייבר ועל פניו בהחלט זה נשמע מעניין. אך כאשר אנו שוקלים את דרכנו המקצועית וצריכים להחליט מה ללמוד עלינו לקחת בחשבון שיקולים שונים. כמה מהשיקולים החשובים שאנו צריכים לקחת בחשבון הם: האם מודבר בתחום מעניין? האם יש לאן להתפתח? האם יש ביקוש למקצוע בשוק העבודה והאם המשכורות גבוהות? אם תשאלו את עצמכם את השאלות הללו בוודאי תגיעו למסקנה שכדאי לעשות קורס אבטחת מידע.

תחום מעניין

תחום אבטחת המידע הוא תחום מאוד מעניין. לא אחת אנו שומעים על התקפות ופריצות לאתרים שונים וחשבונות מייל בחדשות. תחום אבטחת המידע נודע בדיוק לאותם העניינים הרגישים שעליהם אתם שומעים בחדשות. בעולם תקשורת המחשבים ישנם הרבה מאוד איומים של האקרים המנסים לגרום נזקים מסיבות שונות. תפקידו של מי שלמד אבטחת מידע היא למנוע את אותם ההתקפות וזה תמיד דבר מעניין. הטכנולוגיות מתפתחות בקצב מסחרר וכל טכנולוגיה מביאה איתה פתרון לבעיה מסוימת אך גם פותחת דלת לאיומים חדשים. תחום אבטחת המידע הוא תחום מאוד דינמי ואף פעם לא משעמם בו; תמיד תלמדו דברים חדשים ותמיד תצטרכו לתת פתרונות לבעיות חדשות.

נתיב הקריירה

כאשר אתם בוחרים תחום לימודים אתם מצפים שבסופו של דבר תשתלבו במקום עבודה. איך כמובן שאינכם רוצים להישאר באותו התפקיד, אתם בוודאי שואפים להתקדם למשרות בכירות יותר ובהן משכורות גבוהות יותר ודברים מעניינים יותר. נושא אבטחת המידע הוא דבר חשוב מאוד בהרבה מאוד חברות. אתם יכולים להשתלב בחברות גדולות ולהתקדם בסולם הדרגות ולהגיע לתפקידים ניהוליים חשובים מאוד בתחום אבטחת המידע ומניעת התקפות סייבר. האחראים לאבטחת המידע בארגון מקבלים גישה למערכות רגישות מאוד.

הביקוש למקצוע

כאשר התקפות סייבר הן דבר יום יומי וכאשר כל מחשב, מאגר מידע ותשתיות מחוברות ונשלטות באמצעות תקשורת מחשבים אז ברור שיש צורך במומחים לאבטחת מידע. לצורך העניין זו יכולה להיות משטרת ישראל הרוצה להגן על המידע הרגיש במחשביה; משרד הפנים אשר נדרש לשמור על פרטיות האזרחים או הבנקים אשר שומרים על הכסף שלנו. לא חסרות דוגמאות אך כולם מביאות אותנו לאותה המסקנה – תחום אבטחת המידע הוא תחום מבוקש ומי שלמד זאת יכול להשתלב במגוון ארגונים מתחומים שונים של המשק.

משכורות

תחום אבטחת מידע דורש הרבה מאוד ידע מקצועי ואחריות. מי שאחראי על בטחון המידע הוא בעל מעמד חשוב מאוד בארגון ויש לו הרבה כוח. מסיבה זו בהחלט ישנן משכורות גבוהות בתחום, בעיקר אם אתם משתלבים בארגונים גדולים או ארגונים בעלי מידע מאוד רגיש. תפקידים בתחום אבטחת מידע מתחילים בשכר התחלתי גבוה.

בהתחשב בנתונים אלו בהחלט כדאי לעשות קורס אבטחת מידע. זהו תחום מבוקש, מעניין ויש בו משכורות גבוהות וביקוש רב לעובדים. שוק האינטרנט והטכנולוגיה נמצאים במגמת התרחבות וכך גם הצורך באנשי אבטחת מידע. מוסדות הלימוד בארץ מכינים אתכם למבחן של  EC  COUNCIL המעניק לכם תעודת האקר אתי. תעודה זו היא תעודה מוכרת בעולם והיא בהחלט פותחת לכם אפשרויות גם בארץ וגם בחו"ל. תקופת הלימודים היא שנה והלימודים בדרך כלל מתקיימים במתכונת של לימודי ערב המאפשרים לתלמידים ללמוד ולעבוד בו זמנית. בהשוואה ללימודי תואר בהחלט עדיף ללמוד אבטחת מידע – הלימודים קצרים יותר ואינם דורשים שעות שבועיות רבות כמו בתואר אקדמי. בסופם תוכלו בקלות להתברג למקום עובדה טוב, דבר שלא תמיד קורה עם מסיימי תואר.

הוסף תגובה