האם קידום ברשתות החברתיות יעזור לעסק שלך?

האם קידום ברשתות החברתיות יעזור לעסק שלך?

איך לבצע קידום ברשתות החברתיות שיעלה את המכירות

השימוש של אנשים באינטרנט הפך לכל כך מובן מאליו בשנים האחרונות, עד כי נדמה שאין עסק שבאמת מצליח להתרומם ללא סיוע של שיווק אינטרנטי. פעולות ודרכים לפרסום באמצעות גוגל הפכו לתורה שלמה, אך כעת הזרקור מופנה אל קידום ברשתות החברתיות, שנדמה שהולך ותופס הרבה יותר תאוצה מאשר בעבר. על מנת להגדיל משמעותית את קהל הלקוחות של עסק שיש לו אתר עסקי פעיל ואולי אפילו חנות וירטואלית, על בעליו להבין כי גם יצירת נוכחות בולטת ברשתות החברתיות ובפרט בפייסבוק – הינה נושא שיש להקדיש לו תשומת לב שווה, ממש כמו לכל דרכי הפרסום האחרות.

האם קידום ברשתות החברתיות הוא באמת אפקטיבי?

היעילות של פרסום ושיווק באינטרנט ניתנת למדידה, כאשר הרעיון הוא להבין עד כמה התנועה באתר מסוים, מגיעה באמת מתוך קידום בפייסבוק וכמה מתוכה מגיעה באמצעות השיווק הנפוץ יותר, דרך קידום אורגני או ממומן בגוגל. נדמה כי ההצלחה המפתיעה יחסית של משיכת קהל לקוחות באמצעות רשתות חברתיות, היא זו שיוצרת מודעות הולכת וגוברת לצורך של עסקים להשקיע גם בפייסבוק ובאינסטגרם בכדי לממש מקסימום מפוטנציאל הפרסום שלהם ברשת. האפקטיביות, אם כן, היא עצומה, במיוחד כיוון שמדובר למעשה בהשגה של גולשים שמגיעים אל עסקים אך ורק בדרך זו ופחות באמצעות הקשת ביטויי מפתח בגוגל.

יצירת קהילה זה שם המשחק

הסיבה המרכזית לכך שעוד ועוד אנשים מגיעים אל אתרים עסקיים מסוימים דווקא באמצעות הרשת, דומה במקצת לשיטת ה"מפה לאוזן" של פעם: אלו הן בעצם ההמלצות בתצורתן החדשה, זו של המאה ה 21. לקוחות מתחברים בקלות אל עסקים שהחברים שלהם אוהבים, לכן כאשר עסקים דואגים ליצור קהילה סביב העסק ובכך להפוך אותו לאהוב על ידי קבוצה פעילה של קהל היעד, הסיכוי לצמיחה מהירה של הלקוחות המגיעים אליו בדרך הזו, במקביל לשימור הלקוחות, הוא גבוה.

אילו דרכים נוספות מומלצות לקידום עסקים ברשת?

כמובן שקידום באמצעות פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות, בשלב זה אינו מחליף לחלוטין את הצורך בביצוע שיווק בגוגל, בפרט קידום אורגני שמונחה לפי מילות מפתח. זו נחשבת, עדיין, לדרך היעילה ביותר לטווח ארוך, להפיכת עסקים למצליחים ומובילים בתחומם. קידום אורגני כולל פעולות שונות ושימוש בכלים דינמיים, העשויים להשתנות לפי החוקים החדשים של גוגל והשינויים שחלים באלגוריתם שלו מעת לעת. השימוש בקידום ממומן במקביל לאורגני, בפרט בתחילת דרכם של עסקים ברשת, יכול אף הוא להביא לצמיחה מהירה של קהל הלקוחות והתנועה באתר. חשוב להיעזר במקצוענים מתחום קידום האתרים, אשר מבינים היטב את הדרך לייצר את התמהיל הנכון עבור כל עסק שהם מקדמים, משמע לשלב בין הקידום בגוגל לבין הפרסום ברשתות החברתיות, באופן שמיטיב עם העסק והופך אותו לדומיננטי ביחס למתחרים שלו מאותו הענף.

הוסף תגובה