האנטומיה של גריי – הבית חולים הכי טוב שיש

הטלוויזיה האמריקאית ובכלל עולם הטלוויזיה מאוד אוהב תוכניות על בתי חולים. יש משהו במקום, באווירה, באקשן ובדמויות השונות שמושך יוצרים לעסוק בכך לא מעט. אך בשביל שתוכנית תהיה טובה, היא צריכה להיות ייחודית ולא לייצר שוב את אותו הדבר.

האנטומיה של גריי ללא ספק הצליחה לייצר משהו שונה וזו גם הסיבה שמדובר באחת הסדרות המצליחות ביותר בשנות האלפיים ולראייה, היא החלה בשנת 2005 והיא עדיין משודרת כאשר לאחרונה נודע שהיא אמורה להמשיך ולהיות משודרת גם בעונה הבאה.

הסדרה עוסקת ברופאים הבכירים והמתמחים בבית חולים בסיאטל, ומציגה את מערוכת היחסים שביניהם, את הקשיים איתם הם מתמודדים מול הפציינטים והמקרים הרפואיים השונים, וכן בחיים הפרטיים. בדומה לסדרות רפואיות אחרות, הסדרה לא מסתפקת אך ורק במה שקורה בתוך תחומי המחלקה אלא היא גם מציגה את הרופאים בחייהם הפרטיים, כיצד הם מתמודדים עם סיטואציות שונות אשר משפיעות עליהם בצורות מגוונות.

הייחוד של האנטומיה של גריי על פני סדרות אחרות שעוסקות בבתי חולים, זה גם הגיוון הגזעי וגם העובדה שמדובר על סדרה שמתקדמת במחלקה אחת מאוד מיוחד. לכך צריך להוסיף את העובדה שהסדרה מתקדמת לא מעט בקשרים שבין רופאים בכירים ומתמחים ואיננה באה להציג תמונה ורודה בהכרח, לא בהקשר זה ולא בהקשרים אחרים שקשורים לעבודה הרפואית שלהם.

ביקורות על הסדרה

כאמור, הסדרה זכתה להצלחה והיא נחשבת כבר שנים רבות לעוגן של רייטינג עבור הרשת שמשדרת אותה בארצות הברית, ABC. הוכחות להצלחת הסדרה אפשר לראות הן בכך שהסדרה רצה כבר 16 שנה, היא זוכה לפרסים רבים וכן יוצרת הסדרה שונדה ריימס יצרה במהלך השנים גם סדרת בת וכן סדרות מצליחות נוספות כמו סקנדל והמדריך לרוצח.

שחקנים ודמויות בסדרה

הסדרה מכילה מגוון רחב של שחקנים ודמויות, חלקן ראשיות וחלקן משניות. מאחר והסדרה רצה שנים רבות, אז חלק מהדמויות כבר עזבו אותה עם השנים. למשל אייזאה ושינגטון ששיחק את פרסטון ברק, עזב אותה אחרי שלוש עונות וחזר אליה רק כשחקן אורח, כנ"ל קתרין הייגל ששיחקה את דמותה של איזי סטיבנס עד העונה השישית. שחקן מפורסם נוסף ששיחק בסדרה הוא פטריק דמפסי ששיחק את דמותו של דרק שפרד במשך 11 עונות. מי שמשחקת את גריי, היא אלן פומפאו.

פרט טריוויה על הסדרה

בשנת 2007 עלתה סדרת בת בשם מרפאה פרטית, בה מככבת דמותה של אדיסון מונטגומרי, להבדיל מהסדרה המקורית, זו מתרחשת באל איי. בשנת 2018 עלתה למסכים סדרה בשם תחנה 19, אחת הדמויות בה היא בן וורן שהיה רופא והחליט להפוך להיות כבאי.

הוסף תגובה